به گزارش پایگاه خبری خوزپرس از اندیکا، شهرستان اندیکا به دلیل قرار گرفتن در محور بین استانی چهارمحال بختیاری و خوزستان تردد در این محور سنگین بوده و هر روزه شاهد سانحه رانندگی در این محور هستیم.

اندیکا شهرستانی که سال‌هاست به فراموشی سپرده شده و مردم آن با روی کار آمدن نمایندگان مختلف کور سوی امیدشان روشن اما بعد از مدتی نسبت به داشتن خدمات اولیه همچون جاده و بیمارستان استاندارد ناامید شدند.

محمد رضایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت‌وگو با خوزپرس اندیکا با بیان اینکه پرسنل اداره شهرستان تمام تلاش خود را صرف خدمت به همشهریان خود می کنند، افزود: عملیات روکش جاده چهارمحال به اندیکا از منطقه شیمبار در حال انجام است.

وی عنوان کرد: همچنین در چند روستا از شهرستان (سرحوز بالا و پایین، چال بلوطک و تنگشاه) عملیات زیرسازی و اجرای ابنیه فنی صورت گرفته و به محض اختصاص قیر به شهرستان آسفالت مناطق شروع می شود.

رئیس اداره راه ترابری شهرستان اندیکا با اشاره به اینکه جاده لَلَر به پیمانکار سپرده شده و در مراحله اولیه پروژه است، بیان کرد: جاده های اندیکا به دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و مشکلاتی که از سالیان قبل داشتند، نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه هستند.

رضایی اظهار کرد:ارتقاع و عملیات تعریض جاده ها در حوزه راه و ترابری و اختیارات ما نیست.

محمود ورناصری در گفت‌وگو باخبرنگار خوزپرس در اندیکا با بیان اینکه عدم آنتن دهی تلفن همراه یکی از دغدغه های اورژانش ۱۱۵شهرستان اندیکا است، افزود: اندیکا بهدلیل پراکندگی جمعیت و عدم آنتن دهی در برخی مناطق باعث شده در بسیاری از سانحه های رانندگی اورژانس اندیکا بعد از گذشت ساعاتی از حادثه با تماس افرادی که در مسیر تردد داشتند، مطلع شویم.

رئیس فوریت های پزشکی و حوادث جاده ای اندیکا افزود: در برخی از نقاط اندیکا حد فاصله تا اولین بیمارستان (بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان) تقریبا مسافتی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر است که عدم دسترسی به موقع حادثه دیدگان در اکثر تصادفات و در پی آن خونریزی شدید دلیل بر فوت مصدومان بوده است.

محمد ناصری شهروند اندیکا نیز ادامه داد: به دلیل نامساعد بودن جاده ها (عرض کم، نبودگاردریل، نبود پل استاندارد، نامساعد بودن خط ممتد جاده و …) در جاده های شهرستان اندیکا شاهد سانحه های رانندگی هستیم که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم اندیکا خسارات مالی فراون و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: مردم محروم اندیکا که با وجود محرومیت ها صبور و در خط اول انقلاب مانده اند؛ در طول هشت سال دفاع مقدس دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و حال در انتظار بیمارستان و جاده استاندارد یکی پس از دیگری به دلیل عدم توجه متولیان امر جان خود را از دست می‌دهیم.

این شهروند در پایان می‌گوید: از مسئولان مربوطه خواستاریم به تراژدی جاده های مرگ شهرستان و نبود بیمارستان در شهرستان اندیکا پایان دهند.

به گزارش خوزپرس، شهرستان اندیکا با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۳۹۱ کیلومتر مربع از شمال غرب به شهرستان لالی، از شمال شرقی به استان چهارمحال بختیاری، از شرق به ایذه و همچنین از جنوب به شهرستان مسجدسلیمان محدود می شود؛ مرکز شهرستان اندیکا نیز شهر قلعه خواجه است.

گزارش رامین محمدی