به گزارش خوزپرس، محمدحسین مقیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهمترین موضوع انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق‌ها و حفظ آرامش است.

وی افزود: فعالیت سیاسی در کشور ما طبق قانون اساسی آزاد است و گروه‌ها، احزاب و تشکل‌‌های سیاسی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه برگزاری جلسات احزاب و گروه‌ها اگر با مجوز باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد، بیان کرد: فردی که در این گردهمایی‌ها و گروه‌ها سخنرانی می‌کند باید بداند هر سخنی بگوید مسئولیتش با خودش است و اگر در چارچوب ارزش‌های انقلاب اسلامی نباشد، از سوی دستگاه‌های قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مقیمی درباره تخلفات تبلیغاتی گفت: ۲۹ بهمن ماه تا ۶ اسفند ماه فرصت تبلیغات برای کاندیدا است که اگر فعالیت تبلیغاتی کاندیدا خارج از این تاریخ باشد، تخلف بوده و ممنوع است.

وی با بیان اینکه یکسری از قوانین در مجلس شورای اسلامی تغییر کرده ولی تعداد نمایندگان تغییر نکرده است، بیان کرد: در مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان البرز ۲ نماینده اضافه شده است.

معاون وزیر کشور گفت: افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر ۱۰ سال یکبار ممکن می‌شود که پیشنهاد این کار داده شده است.

مقیمی درباره حمایت دولت از مردم برای برگزاری انتخابات عنوان کرد: امنیت انتخابات مسئله‌ای مهم است که مسئولیتش با وزارت کشور بوده و در استان‌ها با شورای تأمین است که ریاست این شورا برعهده استاندار هر استان است.

انتهای پیام/