حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی شهریاری در گفت و گو با خوزپرس،  اظهار داشت: نخستین سوگواره تعزیه و آئین‌های عاشورایی در استان خوزستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این سوگواره ۲۰ گروه تئاتر صحنه‌ای و میدانی در سطح دانشگاه‌های استان خوزستان آیین تعزیه عاشورایی را در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ آذر ماه برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد  اسلامی شوشتر با اشاره به هدف برگزاری این آیین بیان کرد: این سوگواره با هدف احیای سنت عزاداری بومی و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل استان خوزستان، اشاعه فرهنگ محلی، افزایش روحیه ایثار و شهادت در بین دانشجویان، با استفاده از زبان تأثیرگذار هنر و با مشارکت همه واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی به بخش میدانی و صحنه‌ای مراسم اشاره کرد و گفت: بخش میدانی این مراسم در فضای باز دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر و بخش صحنه‌ای در سالن‌ها سینما و آمفی‌تئاتر مرکزی اجرا می‌شود شرکت برای عموم مردم در این آیین سوگواری آزاد است.

دبیر برگزاری اولین سوگواره تعزیه و آئین‌های عاشورایی تصریح کرد: برگزاری آیین سوگواری با پیشنهاد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر ویژه محرم و صفر در استان خوزستان ارائه و اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم و نحوه عزاداری بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل استان خوزستان انجام شده است.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد  اسلامی شوشتر به تشکیل دبیرخانه سالیانه عاشورایی اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای زمینه سازی یک دبیرخانه عاشورایی به صورت یک آیین رسمی همه ساله از اربعین تا رحلت پیامبر (ص) در استان خوزستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/