به گزارش خوزپرس، حجت‌الله درویش پور پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک اظهار کرد: این پروژه‌ای که قرار است اجرا شود، قطعاً باعث تحول خوبی در منطقه می‌شود.

وی افزود: شهرستان‌های ایذه و باغملک از محرومیت‌های بی‌شماری رنج می‌برند و در مقایسه با مناطق صحرایی و به علت صعب‌العبور بودن این دو شهر، در طرح‌های توسعه استان کمتر به آنها توجه شده است.

درویش پور، یکی از مشکلات این دو شهرستان را نبود راه‌های ارتباطی مناسب دانست و گفت: خوشبختانه عملیات نوسازی و بهسازی جاده‌ای که این دو شهر را به اهواز متصل می‌کند با جدیت قابل‌توجهی در حال انجام است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، یکی از اساسی‌ترین معضلات این دو شهرستان را نبود آب شرب مناسب دانست و گفت: باید هر طور که شده آب را از پشت سد کارون ۳ به این دو شهر منتقل کنیم تا مردم آب کافی و مناسب در اختیار داشته باشند.

درویش پور به بیکاری بالا در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: قطعاً با اجرای چنین طرح‌هایی، بیکاری در این دو شهرستان کاهش می‌یابد و ما از استاندار و سایر مقامات دولتی می‌خواهیم به مقوله توسعه گردشگری در این منطقه نگاه جدی‌تری داشته باشند.

وی، تأمین نشدن زیرساخت‌های گردشگری به‌رغم وجود امکانات منحصربه‌فرد را یکی از مشکلات این دو شهرستان دانست و گفت: باوجود طبیعت بکر و آب‌وهوای مناسب، انتظار می‌رود پروژه‌های گردشگری بیشتری در این دو شهر تعریف شود.

به گزارش خوزپرس، اهواز – پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط (مال آقا – رباط) با وسعت ۱۵.۵ هکتار پیش از ظهر امروز شنبه با حضور استاندار واقع در ۳۵ کیلومتری باغملک و ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان کلنگ زنی شد.

مال آقا روستایی در شهر قلعه تل از توابع شهرستان باغملک یکی از مناطق خوش آب‌وهوای خوزستان است. این روستای گردشگری در منطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع‌شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد و مسیر فرح‌بخش و زیبایی را ایجاد کرده است.