به گزارش خبرنگار خوزپرس، اهمیت سلامت و بهداشت مردم جامعه بر هیچکس پوشیده نیست و تامین این مهم از مهمترین وظایف مسئولان است زیرا بهداشت و درمان با جان تک تک افراد جامعه سر و کار دارد.

تنها بیمارستان شوش دانیال(ع) با توجه به کمبود پزشک، امکانات و فضای فیزیکی جوابگوی نیاز بهداشت و درمان مردم شهرستان‌های شوش و کرخه نیست و باید در کنار بیمارستان نظام مافی بیمارستان جدید شوش دانیال(ع) هرچه سریع‌تر ساخته شود.

تنها بیمارستان شهرستان شوش که بیرون از شهر و در دو کیلومتری جاده شوش به اهواز واقع شده است. شهروندانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، با ازدحام بیماران مواجح هستند.

بخش شاوور شوش با شهرستان شدن شهرستان کرخه هنوز از وجود بیمارستان و مراکز درمانی مجهز محروم هستند و شهروندان برای خدمات درمانی راهی بیمارستان نظام مافی شوش می‌شوند.

متاسفانه پروژه ساخت بیمارستان جدید شهر شوش به دلیل عدم تخصیص مناسب اعتبارات تاکنون پیشرفت اندکی داشته و به کندی پیش می‌رود که باعث نارضایتی شهروندان شوش شده است.

وجود مشکلات در حوزه بهداشت و درمان شهرستان شوش صدای فرماندار این شهر را هم درآورد و در مصاحبه اخیر با انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امید است که با ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات مطلوب‌تر توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رفع کاستی‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان شوش، اقدام‌های عملی و با اهتمام و جدیت بیشتری انجام شود.

به دلیل افزایش مراجعات بیماران در چند روز اخیر و عدم توجه برخی از مردم به پروتکل‌های بهداشتی و سهل انگاری عده‌ای متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا در شوش در حال افزایش هست و تنها بیمارستان شهرستان شوش جوابگوی بیماران نیست.

یکی از بیماران گفت: متاسفانه تنها بیمارستان شهرستان شوش به دلیل اینکه پاسخگوی حجم زیاد بیمارستان نیست همیشه با ازدحام بیماران و همراهان آن ها همراه است.

وی افزود: به دلیل کمبود پزشک متخصص و فضای فیزیکی و امکانات در روزهای اخیر، ازدحام بیماران به حدی است که اغلب منجر به درگیری‌‌های لفظی بر سر نوبت دهی بین بیماران و افراد همراه آن ها نیز می‌شود.

این بیمار اظهارداشت: انتظار داریم مسئولان به فکر ساخت بیمارستان جدید شهرستان شوش باشند تا حداقل با ساخت آن مراجعات به بیمارستان نظام مافی شوش کمتر و ارائه خدمات درمانی بهتر صورت پذیرد.

یکی از همراهان بیمار نیز عنوان کرد: بیمارستان نظام مافی شوش تنها بیمارستان فعال وضعیتی نه‌چندان مناسب از نظر پزسک و فضای فیزیکی در این روزهای حساس کرونایی، روزگار ناخوش و کج دار و مریزی را سپری می‌کند.

متاسفانه تاکنون نشست‌های متعددی برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان شوش برگزار شده اما نتیجه خاصی نداشته و مردم رفع این مشکلات را لمس نکرده‌اند.