حسین پنبه‌دانه‌پور با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شوشتر اظهار کرد: در چند روز اخیر ورودی به بیمارستانِ پذیرای بیماران مبتلا به کرونا کمی کاهش یافته است و تعداد بیماران بستری از ۸۰ نفر به ۵۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به توزیع رایگان ماسک در سطح پنج شهر شوشتر، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم بهتر شده است و اکنون کمتر کسی در شهر از ماسک استفاده نمی‌کند.

فرماندار شوشتر با اشاره به ادامه محدودیت تردد در ورودی شهر به دلیل وضعیت قرمز گفت: اگر روند کاهشی در روزهای آینده ادامه داشته باشد، در هفته آینده رنگ‌بندی شهرستان تغییر خواهد کرد.

پنبه‌دانه‌پور در خصوص وضعیت برگزاری مراسم، بیان کرد: تا حد امکان از برگزاری مراسم جلوگیری می‌شود. ممکن است پیش‌بینی شود که یک مراسم دو هزار نفری یا بیشتر برگزار شود که با دخالت ما، تعداد به ۱۵۰ یا ۲۰۰ نفر می‌رسد. تاکنون هیچ مراسمی از دست ما در نرفته است و در تمام موارد ورود می‌کنیم تا مراسم‌ها با جمعیت کم و محدود برگزار شوند.

وی گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر محموله‌های بیشتری از واکسن به دست ما برسد تا واکسیناسیون به صورت عمومی انجام شود. امیدواریم تا قبل از انتخابات جمعیت بیشتری واکسن را دریافت کنند و در برابر بیماری ایمن شوند تا انتخابات در سلامت کامل انجام شود.

فرماندار شوشتر با اشاره به پیش رو بودن عید فطر افزود: امیدواریم مردم بیشتر رعایت کنند و دید و بازدیدهای عید فطر را به حداقل برسانند و مراسمی برگزار نکنند./ ایسنا