به گزارش خوزپرس، هوشمند صفایی سه شنبه در نشست شورای اشتغال استان در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: اشتغالی که از سوی دستگاه ها ایجاد می شود در سامانه رصد ثبت می شود و طبق آخرین آمار این سامانه از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۱۱ هزار فرصت شغلی در استان از سوی دستگاه های اجرایی ایجاد شده است.
وی با اشاره به فعالیت کاریابی ها در ایجاد اشتغال افزود: با توجه به ضعیف بودن فعالیت کاریابی ها در چند سال گذشته در ایجاد فرصت های شغلی از یک سال گذشته کاریابی ها موظف شدند در طول سال تعداد فرصت اشتغال مشخصی را ایجاد کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: بخشنامه خرید داخلی آمار ایجاد اشتغال توسط کاریابی ها در استان را افزایش داده است و از کارفرمایان خواسته شده که توسط کاریابی ها نیروی مورد نیاز خود راتامین کنند.
صفایی اضافه کرد: در ایجاد اشتغال اگر به کاریابی ها توجه شود در نیمه سال می توان ایجاد اشتغال را تا ۶۰ درصد افزایش داد.
وی همچنین با اشاره به انجام بازرسی شرکت مهندسی توسعه نفت خوزستان گفت: این شرکت در برابرانجام بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقاومت کرد و از ورود بازرسان دادگستری به شرکت خودداری کردند ،از این شرکت به دادگاه به دلیل این رفتار شکایت شد.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ۶۷ شرکت زیر مجموعه این شرکت است و طبق اطلاعاتی که به دست آمده پنج هزار و ۳۱۶ نیروی کار در این شرکت مشغول به کار هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۲ نفر در حدود ۲۰ درصد نیروی کار غیر بومی هستند.
صفایی افزود: تمامی مدیران استانی این شرکت به دادگاه فراخوانده شده اند و در این شرکت باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند.
همچنین در ادامه نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش که ماه گذشته برگزار شد ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری از سوی استان در این نمایشگاه ارائه شد.
امید حاجتی افزود: این تعداد فرصت اشتغال به ۱۳۸ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که در این نمایشگاه ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری با استان منعقد شد.
وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی منعقد کردن این تفاهم نامه های سرمایه گذاری را جدی بگیرند، این میزان تفاهم نامه پنج هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می کند.