به گزارش پایگاه خبری خوزپرس از اندیکا، استان خوزستان در روزهای اخیر، با وضعیت پرخطر به واسطه زنجیره زنجیره انتقال کرونا روبرو بوده و شهرستان اندیکا نیز از این مشکل بی نصیب نیست.

شهرستان اندیکا با جمعیتی بالغ بر 47629 نفر با 3 شهر و 615 روستا و 6 دهستان تنها شهرستان کشور است که 90 درصد جمعیت آن روستایی و 10 درصد شهر نشینند این شهرستان با مساحتی بالغ بر 2 هزار و 300 کیلومتر مربع، در لیست 31 شهرستان محروم کشور قرار دارد.

مسافت بعضا برخی از نقاط شهرستان به نزدیکترین بیمارستان (بیماستان مسجدسلیمان)حدود 200 کیلومتر است که این موضوع مشکلاتی برای شهروندان اندیکا به وجود آورده است.

نیاز مبرم شهروندان شهرستان اندیکا به بیمارستان اکنون بیش از هر زمان دیگر به عنوان یک مطالبه و دغدغه شهروندان اندیکا آشکار می‌شود، زیرا بیماری عفونی کرونا امروز خود را نگرانی نخست خانواده‌ها و جامعه مبدل ساخته و بحث درمان بیماری کرونا خود بر مشکلات قبلی و بخش نظام سلامت در اندیکا و سایر شهرهای خوزستان افزوده شده است.

شهرستان اندیکا در این روزها در وضعیت شکننده نارنجی کرونا قرار دارد و برون رفت از شرایط سخت کرونایی نیازمند هم‌افزایی شهروندان در حوزه رعایت شیوه‌نامه‌ها و ایجاد یک واحد درمانی مجهز در آینده نزدیک برای سیانت از سلامت شهروندان اندیکا است.د

با تلاش‌های انماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مصوبات جلسه استاندار مطالبه شهروندان اندیکا به روشنی دیده شد و برای تهیه زمین برای ساخت بیمارستان از، طریق دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با فرماندار مکاتبه و یک زمین برای احداث بیمارستان باید به دانشگاه واگذار شود.

در همین ارتباط پس از واگذاری زمین به دانشگاه سازمان آب و برق جهت احداث بیمارستان 64 تخت خوابه اقدام کنند که اما متاسفانه بعد از گذر چند ماه از مصوبات صورت گرفته اقدامی در این خصوص انجام نشد.

بنابر نقل‌هایی از شهروندان اندیکا یکی از عمده دلایل تحقق نیافتن خواسته دیرینه مردم اندیکا اختلاف نظرها برای جایگاه احداثی بیمارستان است که برای رفع این معضل از متولیان امر تقاضا مندیم با نگاهی کارشناسانه جهت احداث بیمارستان در مکان قابل دسترس برای تمام نقاط اندیکا اقدام کنند و مطالبه شهروندان اندیکا از حاله ابهام خارج و تحقق شود.

گزارش رامین محمدی