سید مهران رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس اظهار کرد: با توجه به سهل انگاری مردم و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد وقوع وضعیت قرمز در شهرستان هستیم و تصویب و اجرای محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه ضروری است.

او افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ و۳ و ۴ باید از طریق اداره صنعت معدن و تجارت به مشاغل مذکور اعلام شود و نظارت بر اجرای مصوبه و تعطیلی مشاغل باید با همکاری نیروی انتظامی صورت گیرد.

رفیعی با بیان اینکه ورودی و خروجی بازار امیدیه با نیوجرسی از سوی شرکت نفت و شهرداری تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد شد، اظهار داشت: همه پاساژ‌ها و مراکز خرید سرپوشیده نیز تعطیل می‌شوند، ضمن اینکه برگزاری هرگونه تجمع اعم از مراسم مذهبی، عروسی و عزاداری در سطح شهر و روستا تعطیل و ممنوع است.

فرماندار امیدیه فعالیت همه باشگاه‌های ورزشی و خانه‌های بازی را ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: اداره ورزش و جوانان و نیروی انتظامی بر اجرای مصوبه نظارت قاطع داشته باشند، همچنین ورودی همه پارک‌ها باید با موانع مناسب مسدود و روشنایی آن‌ها به حداقل ممکن برسد، البته نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اعمال قانون و جریمه خودرو‌هایی که در مجاورت پارک‌ها و جنگل‌ها توقف می‌کنند، اقدام نماید.

رییس ستاد مقابله با کرونا در امیدیه بیان داشت: ورودی همه آرامستان‌ها باید مسدود و حراست شهرداری‌ها از ورود و تجمع در محل آرامستان‌ها جلوگیری کنند، ضمن اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به اعلام وضعیت قرمز شهرستان لغو مراسم در مساجد و هیئت‌های مذهبی اقدام و بر روند اجرای مصوبه نظارت نمایند.