فریدون کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس اظهار کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی و بازدید کارشناسان بهداشت محیط شهرستان اندیمشک از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد فاسد و غیرمجاز جمع آوری و معدوم سازی شده است.

وی افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع مواد خوراکی مانند شیرینی و کیک، پنیر پیتزا، پفک و چیپس و غیره بوده است.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک، حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی برشمرد و از برخورد جدی، قاطع و قانونی با واحد‌های صنفی متخلف، خبر داد.

وی عنوان کرد: این حجم از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته با حضور نماینده دادستانی و مسئولان بهداشت محیط شهرستان معدوم سازی شد.

کاظمی به مصرف کنندگان مواد غذایی، توصیه کرد تا در هنگام خرید، به تاریخ تولید و انقضای بسته بندی‌ها توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه بسته بندی تاریخ مصرف گذشته یا غیرمجاز، مراتب را در تماس با شماره سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

رئیس مرکز بهداشت اندیمشک با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عنوان کرد: کلیه واحدهای صنفی باید مصوبات ستاد کرونا را برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا رعایت کنند.