به گزارش خوزپرس ایذه ، غلامحسین اسدی شامگاه دوشنبه در خصوص پیرامون مسائل سایت دفن زباله در شهرستان ایذه شفاف‌سازی کرد و گفت: ابتدا بر خود وظیفه می دانم که از مردم و اهالی خونگرم منطقه نوترکی و راسفند و همچنین محله سرقنات در خصوص دفن غیر اصولی زباله در سال‌های گذشته پوزش بطلبم.

 

وی افزود: شهرداری یک نهاد اجرایی است و وظیفه آن جمع آوری و دفن اصولی زباله ‌هاست و بنا بر قانون و ماده ۱۲ پسماند، فرمانداری نیز متولی جانمایی سایت دفن زباله است که در این راستا با همراهی مجموعه شورا مکاتبات گسترده‌ای با فرمانداری شهر ایذه و استانداری خوزستان در این خصوص انجام شده است ولی متأسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

شهردار شهرستان ایذه اظهار کرد: از تاریخ ۱۸ اسفندماه امسال دادستان این شهرستان دستور دادند تا دیگر زباله‌ ها در منطقه سر کوره‌های سرقنات تخلیه نشوند؛ لذا با توجه به اینکه هنوز مکان و جانمایی جدید در اختیار شهرداری قرار نگرفته است، در آینده نزدیک شهرستان ایذه دچار بحران می‌شود.

 

اسدی گفت: شهرداری ایذه این توان را دارد که در صورت معرفی و جانمایی سایت زباله توسط فرمانداری بیش از ۳۰ میلیارد تومان را در راستای دفن اصولی در آن سایت هزینه کند؛ لذا خواهش می‌شود که مسئولان ذی‌ربط پاسخگو باشند و به کمک مردم و شهرداری بیایند تا بتوان با کمک هم این مشکل و معضل مهم را قبل از شب عید حل کنیم.