به گزارش خوزپرس،آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های شیعه و تشیع نیز امتداد اسلام راستین و بیانگر تجدید بیعت و وفاداری نسبت به آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) در پرتو نهضت حسینی و راهپیمایی اربعین حسینی نماد مقاومت جهانی علیه باطل و حرکت فطری انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه برای بازسازی امت اسلامی است.

وی با بیان این‌که زیارت اربعین همراه با عشق، ایمان، عزم، اراده و جوشش صادقانه عواطف بشری است، ادامه داد: این حرکت در مسیر توحید، عدالت و تقوی تا معنویت، پاکی و اصلاح بشریت امتداد می‌یابد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راه امام حسین(ع) راه خداوند است و زائرانی که در این مسیر گام نهاده‌اند و هر انسانی که در این مسیر تلاشی را از خود نشان دهد در مسیر الهی گام برداشته است.

وی تصریح کرد: زیارت ۲۵ میلیونی اربعین نشان قدرت اسلام و اقتدار نهضت حسینی برای اصلاح جهانی و نهضت اربعین نماد غلبه حق بر باطل و زمینه‌ساز ظهور بقیه‌الله الاعظم(عج) است.

آیت‌الله کعبی با بیان این‌که بسیاری از شهرهای کشور شاهد خروج شهروندان خود به قصد زیارت عتبات مقدسه در عراق بوده‌اند، عنوان کرد: خوزستان نیز افتخار میزبانی زوار حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه را در مواکب خودجوش مردمی برعهده دارد.

وی گفت: زیارت اربعین در مقیاس جهانی بیانگر عقلانیت، معنویت، عدالت، محبت و انسانیت و نشانه اسلام راستین در مقابل اسلام تکفیری و داعشی است؛ الگوی اسلام اهل‌بیت(ع) در مقیاس جهانی می‌تواند پیام‌آور صلح و عدالت باشد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه غول رسانه‌ای غربی‌ها با تناقض ایدئولوژیک و نفاقی آشکار این زیارت عظیم جهانی را سانسور رسانه‌ای کرده و در ماهواره‌ها این جلوه‌های عشق و وفاداری منعکس نمی‌شود.

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: در این رسانه‌ها جنبه‌های افراطی از تشیع انگلیسی نمایش داده می‌شود تا تشیع بدنام شود. آنها تلاش می‌کنند شیعیان افراطی که ساخته و پرداخته دست خودشان است را در قالب شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی به جهان ارائه دهند اما وجدان‌های بیدار و انسان‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان که جذب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) شده‌اند این پیام را به گوش جهانیان می‌رسانند که مبنایی برای بیداری اسلامی و انسانی باشد.