به گزارش خوزپرس، علی لاریجانی در جلسه ستاد اربعین خوزستان که امروز (۸ آذر ماه) در مرز شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: در این روزها شاهد یک کار بسیار ارزشمند هستیم؛ سعادتی نصیب شده تا به بهترین بندگان خدا این خدمات را ارائه دهیم و این جزو باقیات و صالحات خواهد بود.

وی افزود: زیارت اربعین، حادثه ای مهم است و از جهات مختلف قابل بررسی است. در این ایام، تعداد بسیاری از مردم به قصد زیارت مرقد امام حسین(ع) و حضرت علی (ع) حرکت می کنند؛ اینان محبان اهل بیت(ع) و یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای کشور و یک سرمایه معنوی هستند. کشوری که در دل مردمانش تعلقات خاطری وجود دارد، همیشه سرافراز و پایدار خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به خدمات رسانی مردمی و همکاری دستگاههای مختلف در ایام اربعین تصریح کرد: اینها بر اساس یک قراداد اجتماعی نیست؛ بلکه بر اساس تعلق قلبی است و شما خادمان ملت هستید که زحمت می کشید تا این رویداد شکل گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فعالیت استاندار خوزستان در زمینه ساماندهی خدمات رسانی به زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه گفت: در بازدیدی که به عمل آمد، مشخص شد که عوامل خدمات رسان در مرزهای خوزستان با علاقه زیاد و با حساسیت و با احساس مسئولیت بالا در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند.

وی خدمات رسانی در مرزهای خوزستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: چیزی که مشاهده کردم صرفا کار اداری نبود بلکه همه با علاقه و اشتیاق در حال انجام خدمت هستند و این در حیطه و وظیفه کاری نیست و به دلیل این هماهنگی ها از استاندار خوزستان تشکر می کنم.

لاریجانی با اشاره به ترافیک روان تردد زائران ادامه داد: در حرکت زائران اربعین اشتیاق وجود دارد؛ در حال حاضر تردد زائران در مرزها روان است و به سهولت انجام می شود. این نشان می دهد که خدمات رسانی به زائران در خوزستان ساماندهی شده است.

وی گفت: پیشنهاد می شود کارهایی که در زمینه ساماندهی ایام اربعین انجام شده به عنوان سابقه کار اجرایی ثبت و ضبط شوند و در آینده با بررسی بیشتر، استفاده شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جا دارد از صدا و سیما نیز که این رویداد را به خوبی ثبت و ضبط می کند و عواطف اجتماعی را در کشور ایجاد می کند، تشکر کنیم. اینها میراث گرانقدر برای کشور است.

وی تصریح کرد: وزارت خارجه می تواند پیگیری کند که اتوبوس های ایرانی برای تردد زائران به داخل خاک عراق بروند؛ این موضوع هم برای تردد زوار در این ایام و هم در آینده برای کارهای تجاری مفید خواهد بود.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که کشور عراق در بخش تعاملات، در آینده تسهیلات بهتری ارائه دهد و ادامه داد: این کار بسیار معناداری است و تعلق خاطر دینی و همبستگی اجتماعی را افزایش می دهد و در راستای اقتدار مسلمانان نیز مفید است.

وی در پایان از پشتیبانی منطقه آزاد اروند و مسئولان امنیتی و انتظامی فعال در ایام اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه قدردانی کرد.