به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور پیش از ظهر امروز سه شنبه درباره آب‌رسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان در پویش الف – ب – ایران وزارت نیرو، اظهار کرد: طرح‌های آب‌رسانی به ۴۲ روستای خوزستان توسط وزیر نیرو در خوزستان افتتاح شدند.

وی افزود: این روستاها در پنج شهر استان خوزستان که شامل ۱۱ روستا در رامشیر «روستاهای شاوه چای عوفی»، ۶ روستا در بخش‌های مرکزی و غیزانیه اهواز «روستاهای حاشیه دز و شعیط و ملچ»، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه، ۹ روستا در روستاهای ام السراجینه و کاییدیه شهر باوی و دو روستای حومه غربی رامهرمز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از این ۴۲ روستا، ۲۶ روستا با جمعیت یک هزار و ۷۷۲ خانوار و جمعیتی بالغ‌بر هفت هزار و ۲۴۱ نفر حضور داشته است که فاقد شبکه آب‌رسانی بوده و با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شدند اما با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مشکل این خانواده‌ها در تأمین آب شرب از طریق شبکه برطرف شد.

حقیقی پور تصریح کرد: این پروژه‌ها با خط انتقالی به طول ۹۷ کیلومتر و ۹۸ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است که میزان تولید آب آشامیدنی ۴۰ لیتر در ثانیه است و با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۱۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این پروژه‌ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی از سال ۹۸ اجرا شده‌اند و بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها بود.