یحیی میثم در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس اظهار کرد: شیب مبتلایان به کرونا در اندیمشک صعودی و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ابتلاء به این ویروس به علت عادی انگاری در این شهرستان روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: اگر شهروندان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش قربانیان بیشتر و شرایط سخت در این شهرستان خواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: همکاران ما با تلاش شبانه‌روزی در حال درمان، غربالگری و بیماریابی هستند که متأسفانه روزانه چند تن از آنها به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی با اینکه حال عمومی همکاران در کادر درمان خوب است، تصریح کرد: باید بدانیم که بزرگ‌ترین سرمایه ما برای مقابله با کرونا ویروس نیروهای انسانی هستند که به دلیل ابتلاء در قرنطینه به سر می‌برند.

میثم عنوان کرد: شهروندان در راستای حفظ سلامتی مدافعان سلامت که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا هستند، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری می‌توانند در کاهش افزایش این بیماران کمک شایانی کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک ادامه داد: یکی از مشکلات ایجاد شده در اندیمشک، افزایش مسافرت‌های شهروندان و مراجعه آنها بدون انجام تست کرونا به پایانه‌های مسافربری است که باعث تجمع و گستردگی بیشتر ویروس کرونا می‌شود.

وی گفت: لازم است که مسافران برای تسریع خدمات قبل از ورود به این پایانه‌ها حتماً تست رایگان کرونا را در محل‌های از قبل تعیین شده شهرستان اندیمشک انجام دهند.

میثم افزود: ماسک به تنهایی نمی‌تواند از ابتلاء به کرونا جلوگیری کند و شهروندان باید فاصله مناسب دو متری، شست‌وشوی مناسب دست‌ها، شرکت نکردن در دورهمی‌ها و مراسم‌ها را در این روزهای حساس بیشتر از قبل رعایت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت اندیمشک تأکید کرد: اگر وضعیت کنونی بهبود نیابد و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده گیرند به زودی زنگ خطر با تغییر وضعیت از رنگ نارنجی به قرمز در شهرستان اندیمشک به صدا در خواهد آمد.