به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد بیرون از خانه و همچنین تیم نفت آبادان در خانه به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم فولاد در هفته شانزدهم این پیکارها به مصاف تیم ذوب آهن رفت و در یک دیدار حساس در نهایت با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شد، تیم نفت آبادان در مصاف با پیکان ۲ بر صفر مغلوب شد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در این هفته میزبان تیم تراکتورسازی بود که با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

هر سه نماینده استان در بین ۱۰ تیم بالایی جدول قرار دارند؛ تیم فولاد اکنون در جایگاه چهارم رده بندی جای گرفته و رفته رفته به لحاظ نتیجه گیری و کسب امتیاز از شرایط بهتری برخوردار است هر چند تصمیم داوری در برخی از بازی های این تیم موثر بوده و این موضوع آنها را از صدر جدول دور کرده است.

تیم نفت آبادان که از ۱۶ بازی گذشته خود ۶ پیروزی، پنج تساوی و پنج باخت کسب کرده و اکنون با ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد، در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب کرد و کمتر به حریفان باج داد.

تیم نفت مسجدسلیمان نیز مسابقات را به خوبی شروع کرد و با امتیاز گرفتن از تیم‌های مدعی لیگ توانست در نیمه بالای جدول قرار گیرد اما این تیم جوان و با انگیزه در ادامه راه متزلزل ظاهر شد و اکنون در جایگاه دهم جای گرفته است.

نفت آبادان – پرسپولیس

تیم صنعت نفت آبادان در نیم فصل اول رقابت ها با عملکردی قابل توجه، توانست در پایان هفته پانزدهم با کسب ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گیرد؛ کسب این نتایج در شرایطی رقم خورد که بسیاری از بازیکنان این تیم ابتدای فصل به دلیل مشکل مالی از نفت آبادان جدا شدند و پیش بینی می‌شد که از هفته دهم به بعد این تیم با مشکل بزرگی مواجه شود.

این تیم خوزستانی توانسته با درایت کادر فنی، کیفیت و تلاش بازیکنان در کنار همراهی هوادارانش به نتایج موفقیت آمیزی برسد و در قامت مدعی این فصل ظاهر شود هر چند عملکرد نفتی های آبادان در پنج بازی اخیر موجب شد تا آنها از صدر جدول فاصله بگیرند.  مشکلات مالی این تیم موجب شد تا همانند فصل گذشته بار دیگر در مسیر نزولی قرار گیرند.
تیم فوتبال نفت آبادان در صورت برد مقابل ‌پرسپولیس می تواند خود را به صدر جدول نزدیک تر کند اگرچه کار بسیار سختی در پیش دارد. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل پیکان با وجود ارائه یک بازی خوب و نمایشی اما در پایان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شدند تا زنگ خطر روند نزولی برای این تیم محبوب ایران به صدا درآید.

در فصل جاری و با وجود گذشت ۱۶ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت در خانه نتایج خوبی کسب کرد که این موضوع نشان از تلاش زیاد بازیکنان و کادر فنی نفت دارد؛ باخت هفته گذشته نفتی ها باعث شده بازیکنان این تیم در مصاف با پرسپولیس به دنبال کسب سه امتیاز بازی باشند. با توجه به نزدیکی تیم ها در جدول رده بندی همچنان صعود به جام باشگاه های آسیا برای تیم نفت آبادان دور از دسترس نیست.

باشگاه نفت آبادان در راستای تقویت خود برای ادامه فصل، امید خالدی و رحیم زهیوی را جذب کرد. زهیوی پیش از این سابقه همکاری با پورموسوی در استقلال خوزستان را داشت و پس از قهرمانی با این تیم با عنوان ستاره در فوتبال ایران مطرح شد.

تیم پرسپولیس قهرمان چهار فصل اخیر لیگ ایران طی هفته‌های اخیر به لحاظ نتیجه گیری، عملکرد بسیار موفقی داشته و نتایج خوبی کسب کرده است همچنین در بیرون از خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. سرخپوشان قطعا در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آیند تا بتوانند سه امتیاز بازی را کسب و در کورس رقابت برای قهرمانی باقی بمانند.

با اعلام سازمان لیگ‌ دیدار تیم های نفت آبادان و پرسپولیس به دلیل شرایط قرمز کرونایی در آبادان بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

سایپا – نفت مسجدسلیمان

در هفته هفدهم نیز شاهد یکی از حساس ترین بازی های هفته بین تیم های هم تراز  سایپا و نفت مسجدسلیمان خواهیم بود؛ جایی که داریوش یزدی برای کسب اولین پیروزی خود باید بر تفکرات ابراهیم صادقی غلبه کند اگرچه نفتی ها در خارج از خانه به میدان می روند و کار سختی در پیش دارند.

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۶ بازی گذشته خود چهار برد، هفت تساوی و پنج شکست در کارنامه دارد و در سوی مقابل تیم سایپا سه برد، هشت تساوی و پنج شکست کسب کرده است. جدال تیم‌های سایپا و نفت مسجدسلیمان در واقع رقابت بین تیم‌های دارا و ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد.

ابراهیم صادقی با سایپا در این فصل شروع خوبی نداشت ولی رفته رفته روند این تیم بسیار خوب شد، در سوی مقابل داریوش یزدی که بعد از رفتن سیدمجتبی حسینی هدایت نفت مسجد سلیمان را قبول کرد، در بازی هفته گذشته مقابل تراکتورسازی می توانست برنده دیدار باشد اما در دقایق پایانی بازی برد را با تساوی جا به جا کرد.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و بر خلاف پیش بینی ها توانست بازی های خوبی ارائه دهد، این تیم در انتهای هفته شانزدهم مسابقات با ۱۹ امتیاز در مکان یازدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

تیم نفت مسجدسلیمان در ۱۶ بازی گذشته ۱۳ گل دریافت کرده که در خط دفاع عملکرد نسبتا خوبی داشته است اما در خط حمله با زدن ۱۲ گل چندان قدرتمند نشان نداده است در سوی مقابل تیم سایپا تاکنون ۱۴ گل دریافت کرده و ۱۰ بار دروازه حریفان را باز کرده است که این موضوع نشان از خط دفاعی ضعیف این تیم دارد.

یکی از نقاط قوت تیم نفت مسجدسلیمان جوانی و جنگندگی بازیکنانش است. در سوی مقابل بازیکنان تیم سایپا باتجربه هستند و به خوبی می‌دانند سه امتیاز این دیدار برای آنها بسیار حیاتی است.

استقلال – فولاد

آبی پوشان پایتخت روز شنبه در یکی از حساس ترین دیدارهای نیم فصل دوم، به مصاف فولاد خواهند رفت؛ پیش از این محمود فکری هدایت استقلالی ها را برعهده داشت که به دلیل کسب نتایج ضعیف از ادامه حضور در این تیم برکنار و فرهاد مجیدی بار دیگر سکان دار این تیم شد.

فاصله بسیار کم ۲ تیم استقلال و فولاد در جدول رده بندی و مدعی بودن آنها برای کسب عنوان قهرمانی، باعث شده است تا همگان در انتظار یک دیدار حساس و تماشایی باشند.

استقلال و فولاد تاکنون ۴۷ بار در مسابقات مختلف به مصاف هم رفته اند که آبی پوشان ۲۴ بار موفق به کسب پیروزی شده اند و ۱۱ برد نیز نصیب تیم فولاد شده است همچنین ۱۲ دیدار ۲ تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد تا خیال هواداران از موفقیت این تیم در باشگاه های آسیا راحت باشد. بازی های این تیم در هفته های ابتدایی مسابقات چنگی به دل نمی زد که این امر نگرانی هواداران را به همراه داشت اما رفته رفته نتایج فولاد بهتر شد و اکنون به عنوان یک رقیب جدی برای کسب عنوان قهرمانی به شمار می رود.

فولاد در هفته هفدهم نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارد تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بماند؛ فولاد برای این دیدار بازیکنان خود را در اختیار دارد و دست نکونام برای انتخاب بازیکنان باز است.
نماینده خوزستان در بازی های بیرون از خانه نشان داده که به راحتی امتیاز نمی دهد؛ نقطه قوت تیم فولاد در ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. حضور موسی کولیبالی و عارف آقاسی در قلب خط دفاع فولاد، نه تنها قدرت دفاعی آنها را مستحکم تر کرده بلکه به گلزنی فولادی ها در ارسال ها کمک می کند.

آیاندا پاتوسی اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است و در امر گلزنی موفق ظاهر شده است. پاتوسی تاکنون چهار گل برای سرخپوشان اهوازی به ثمر رسانده و گلزن ترین بازیکنان فولاد است.

فولاد خوزستان روز هجدهم فروردین باید به مصاف العین امارات برود که در صورت برتری در این دیدار در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم گروه خواهد شد.

نبرد نکونام و مجیدی ۲ مربی جوان فوتبال ایران که سال ها در تیم ملی کنار هم بازی کردند در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم های استقلال و فولاد خوزستان اکنون با ۲۷ و ۲۶ امتیاز در مکان های سوم و چهارم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفدهم مسابقات به شرح ذیل است:
شنبه ۱۶ اسفندماه:
نفت آبادان- پرسپولیس(ورزشگاه تختی آبادان – ساعت ۱۵)
سایپا – نفت مسجدسلیمان (ورزشگاه سایپا – ساعت ۱۵))
استقلال – فولاد ( ورزشگاه آزادی – ساعت ۱۷:۳۰)