یحیی میثم در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک اظهار کرد: رصد میدانی اصناف با هدف پاسداری از سلامت عموم جامعه در اندیمشک در حال انجام است و کلیه اصناف مکلف به رعایت بهداشت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

وی، سلامت شهروندان را اولویت نخست بخش بهداشت و درمان دانست و افزود: با هر شخص یا واحد صنفی که توصیه‌های بهداشت را رعایت نکند بدون هیچ گونه اغماض برخورد می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: ۴۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته در اندیمشک معدوم با هدف حفظ و حراست از سلامت جامعه امحاء شدند.

هفت واحد صنفی متخلف در اندیمشک پلمب شد

میثم تصریح کرد: در نظارت و بازرسی‌های انجام شده در سطح شهرستان ۷ واحد صنفی که تذکرات ارائه شده بهداشت را نادیده گرفته بودند پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این واحدهای صنفی متخلف علیرغم تذکرات مکرر بازرسین نواقص ابلاغ شده را در موعد مقرر رفع نقص نکرده بودند، پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

میثم با بیان اینکه این واحدها پس از طی مراحل قانونی و رفع نواقص بهداشتی نسبت به فک پلمپ آنها اقدام می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت اندیمشک عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته در هر ساعت از شبانه‌روز، به سامانه ۱۹۰ بهداشت اعلام کنند و همیار بازرسان بهداشت محیط باشند.