به گزارش خوزپرس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز به منظور بازدید از مراکز علمی، فناوری و دانشگاهی استان خوزستان وارد شهر اهواز شد.

ستاری در ابتدای سفر از دو شرکت صنعتی دانش بنیان بازدید کرد و سپس با روسای دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و مرکز رشد این استان به گفت‌وگو پرداخت.

وی همچنین عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد و به سئوالات آنان پاسخ داد.

ستاری در نشست خبری که بعدازظهر امروز با اصحاب رسانه و مطبوعات خوزستان برگزار کرد، اظهار داشت: استان خوزستان نیروی انسانی ارزشمندی از نظر ظرفیت‌های علمی دارد که باید به خوبی از آنان استفاده شود.

وی افزود: ۴۵شرکت دانش بنیان در خوزستان وجود دارد که این تعداد برای ۲۷۰هزار دانشجوی توانگر استان خوزستان بسیار کم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همکاری‌های علمی در مشکلات خوزستان نظیر اشتغال،ریزگردها،تنگی نفس به سبب ریزش نخستین پائیز،اشتغال و دیگر موضوعات با دانشگاه‌های این استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: از ۱۹۰۰شرکت دانش‌بنیان حمایت شده و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار گرفته است و این تسهیلات مختص به کمک‌های مالی نبوده و در بخش آموزش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ستاری اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور نباید وابسته به بودجه دولتی باشند و باید دانشگاه با آموزش‌ها و فعالیت‌های علمی خود هزینه خود را تامین کنند.

وی افزود: ۷هزارمیلیارد تومان شرکت‌های دانش‌بنیان فروش داشته است و این رقم برای رفع مایحتاج علمی خود باید افزایش یافته و روحیه کارآفرینی در جوانان کشور ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید دانشگاه‌های کشور به سمت فعالیت‌های پژوهشی سوق یافته و صرفا دانشجو خود را برای اشتغال به عنوان کارمند دولت آماده نسازد.

وی عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی مناسبی انجام شود که دانشجوی ایرانی خود سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی شود و چشم به فعالیت‌های دولتی ندوزد.

ستاری اظهار داشت: معافیت‌های مالیاتی و حمایت‌های آموزشی از شرکت‌های دانش‌بنیان سبب رشد علمی خوبی در کشور شده به گونه‌ای که وضعیت کنونی با دو سال گذشته غیرقابل مقایسه است.

به  گزارش خوزپرس، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امشب نیز نشستی با اعضای اتاق بازرگانی استان خوزستان و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در محل استانداری دارد و از نزدیک در جریان فعالیت‌هاو مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم