سیدعلی موسوی در گفت و‌گوبا خبرنگار خوزپرس در اهواز، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در روزهای شیوع کرونا در استان خوزستان اقدامات بسیار زیادی برای بهبود شرایط و کمک به مردم در پیش گرفته است که بخشی از آن به تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک در دو واحد تولیدی تغییر کاربری یافته در منطقه اقتصادی اختصاص دارد.

وی افزود: این تعداد ماسک تنها در منطقه آزاد اروند ساخته و برای تأمین نیاز بیمارستانی در آبادان، خرمشهر و… استفاده می‌شود و این میزان بجز تولیدات گروه‌های جهادی و خیریه است.

وی به فعالیت در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده در این منطقه اشاره کرد و گفت: روزانه هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، الکل، مواد شوینده و …. برای استفاده در سطح شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر و… توزیع می‌شود.

موسوی به ایجاد محدودیت در صادرات الکل در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از شرکت الکل سازی خرمشهر داشتیم همه تولیدات این شرکت برای تأمین نیاز داخلی به کار گرفته شد و از صادرات این تولیدات ممانعت به عمل آمد که با این تدبیر از کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در استان و کشور تاحد زیادی جلوگیری شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند افزود: دو واحد اکسیژن منطقه آزاد اروند برای تأمین نیاز بیمارستانی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به‌صورت شبانه‌روزی به کار گرفته شد و بخش زیادی از تولیدات این شرکت برای تأمین نیازهای سایر بیمارستان‌های استان استفاده شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش نیاز در منطقه سطح استان خوزستان مقداری دستگاه‌های مجهز آزمایشگاهی برای رفع نیاز در سراسر استان خریداری و در اختیار قرار گرفت.

موسوی به پیش‌بینی‌های انجام شده در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: برخی از کارمندان، کارکنان و کارگران که در این منطقه در حال فعالیت هستند ساکن سایر مناطق استان و کشور هستند، پیش‌بینی می‌شد که بیماری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از مرکز استان شدیدتر باشد، ولی با مدیریتی که انجام شد این بیماری تا حد زیادی در منطقه مدیریت ‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مشاغل با خطر متوسط، پاساژها و … تعطیل است به این منظور واحدهای ۴۰۰ غرفه‌ای کنزل‌المال که ماهانه تقریباً ۸۰۰ میلیون تومان به منطقه آزاد اروند اجاره‌بها می‌پرداختند برای پرداخت اجاره اسفند و فروردین‌ماه با بخشودگی مواجه شدند و اگر شرایط به همین منوال باشد قطعاً اجاره برای اردیبهشت‌ماه نیز بخشوده خواهد شد.

وی به تأمین نیازهای مردم در روزهای سخت کرونا و تعطیلی بازار اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های خود برای تأمین مایحتاج مردم بهره بردیم و هیچ کمبودی در این منطقه بوجود نیامده است.

سیدعلی موسوی ریاست کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی منطقه آزاد اروند عنوان کرد: صنوف وبازاریانی که برای تأمین نیازهای روزمره و ضروری نیاز به فعالیت بود با اتحادیه های مربوطه هماهنگ شد تا بتوانند بصورت کاملا بهداشتی و با نظارت ویژه در عرصه خدمتگزاری به مردم شریف شهرستانهای آبادان و خرمشهر فعال ‌باشد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند به هماهنگی‌های انجام شده برای تأمین نیازهای بازار ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: در کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت، برنج، خرما و قند و شکر این منطقه کالا به‌اندازه کافی وجود دارد و هیچ نگرانی برای تأمین نیازهای بازار نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیر انجام شده به‌زودی شاهد شکست ویروس منحوس کرونا باشیم و شرایط اقتصادی در منطقه آزاد اروند و استان خوزستان به شرایط تثبیت‌شده و مطلوب برسد.