به گزارش خوزپرس از اهواز، جمال عالمی نیسی عصر دیروز شنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در این راستا تلاش شد تا بستر مناسبی برای انتخابات در فرمانداری اهواز فراهم شود و زمینه انتخاباتی سالم و پرشور را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به عنوان برگزارکنندگان انتخابات به کار می‌گیریم تا با همکاری و همیاری هیئت نظارت بر انتخابات، امانت‌دار آرای مردم باشیم.

عالمی نیسی با بیان اینکه در روزهای گذشته مانور ثبت‌نام الکترونیکی کاندیدها به صورت سراسری در تمام فرمانداری‌های کشور برگزار شد، عنوان کرد: این مانور برای اطلاع از مسائل و مشکلات احتمالی برگزار شد.

وی با عنوان اینکه در اهواز هیچ مشکلی برای برگزاری ثبت‌نام الکترونیکی وجود ندارد، بیان کرد: از فردا صبح رأس ساعت هشت، ۱۵ کاربر آماده ثبت‌نام کاندیدای مجلس هستند و جایگاه خبرنگاران برای پوشش خبری این رویداد نیز محیا شده است.

فرماندار اهواز با اشاره به اعتراض‌های چند روز اخیر گفت: در استان خوزستان و شهر اهواز مردم آزادانه در تمام زمان‌ها می‌توانند اعتراض کنند اما در حوادث اخیر، شرایط از بستر اعتراضات مردمی خارج شد و افرادی که خسارت بر اموال عمومی وارد کردند به صورت برنامه‌ریزی‌شده به بهانه گران شدن بنزین وارد ماجرا شدند.

عالمی نیسی افزود: مردم جدای از مشکلات موجود، نشان دادند که مسائل کلان کشور برای آنها اولویت دارد و مشارکت خوبی در رویدادهای تأثیرگذار دارند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه بیشترین مشارکت در انتخابات را در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین شاهد هستیم، بیان کرد: این بیانگر آن است که مردم احساس وابستگی به نظام دارند و در انتخابات بیشترین مشارکت را می‌کنند.

عالمی نیسی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در زمینه امنیت انتخابات در شهرستان انجام شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی بیان کرد: در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی ۴۷۶ شعبه اخذ رأی وجود داشت که از این میزان ۴۰۲ شعبه ثابت، ۷۴ شعبه سیار، ۴۰۴ شعبه شهری و ۷۲ حوزه روستایی بود.

فرماندار اهواز گفت: در انتخابات مجلس سال جاری احراز هویت رأی‌دهندگان به صورت الکترونیکی و انتخابات به صورت دستی انجام می‌شود که این آمادگی وجود دارد که انتخابات تمام الکترونیکی نیز برگزار شود که بسته به اعلام وزارت کشور است.

وی خطاب به کاندیدای انتخابات مجلس بیان کرد: روند ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنید چرا که ممکن است نتوانید کار ثبت‌نام را انجام دهید به خصوص اینکه ثبت‌نام رأس ساعت مشخص به صورت سیستمی به پایان خواهد رسید.