به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، سردار شهید منجزی از جانبازان ۷۰ درصدی دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در زندگی خود به عنوان جانباز، پاسدار و کشاورز نمونه استان خوزستان انتخاب شد.
جانباز شهیدی که در دوران دفاع مقدس همسنگر سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حمید اباذری جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) و همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار جانباز حاج علیرضا شولی مدیر فقید امور مرز ستادکل نیروهای مسلح بود و با وجود قطع عضو، هرگز از پا ننشست.

یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: دوستی من با این شهید گرانقدر بیش از ۳۰ سال بود و همیشه همدیگر را ملاقات می کردیم.
رحیم آقایی افزود: شهید منجزی بعد از مفتخر شدن به درجه رفیع جانبازی به دلیل قطع شدن یک دست و یک پا، شرایط بسیار سختی داشت ولی یک لحظه بیکار ننشست.
وی با بیان اینکه این شهید گرانقدر با تمام اقشار مهربان و مهمان نواز بود، گفت: منزل او همواره محفل دوستان، آزادگان و محلی برای تجمع و گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.
فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان گتوند در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اظهار داشت: این شهید با وجود جانباز بودن در کنار کارهای زندگی، کشاورزی می کرد و برخی از مواقع با اینکه اعضای بدن خود را در جنگ تحمیلی از دست داده بود با دستگاه های کشاورزی کار می کرد.

شهید منجزی محور اتحاد رزمندگان شهرستان گتوند بود
این آزاده گتوندی که هشت سال سابقه اسارت دارد، به ویژگی ها و خصوصیات سردار شهید منجزی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام به خاطر اینکه با همه رزمندگان شهرستان ارتباط تنگاتنگی داشت، بخشی از وقت خود را صرف رفع اختلافات و مشکلات بین رزمندگان می کرد.
وی افزود: این شهید به صله رحم اعتقاد زیادی داشت و اگر مشکلی برای جانباز، رزمنده و یا خانواده شهیدی در شهرها و روستاها بوجود می آمد به آنها سرکشی می کرد.

این آزاده گتوندی و فرمانده گردان شهید شرافت شهرستان شوشتر اظهار داشت: شهید منجزی در بیشتر آیین ها و برنامه ها حضور داشت و درنهایت با حضور در رژه هفته دفاع مقدس به شهادت رسید.
آقایی افزود: این شهید در تجمعات بسیجیان و رزمندگان، یادواره های شهدا و برنامه های معنوی حضوری فعال داشت و باعث خیر و برکت در تمام مناطق شهرستان گتوند بود.
عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان خوزستان شاهد عینی حمله تروریستی ۳۱ شهریور درخصوص وقایع آن روز گفت: پیش از رژه ۳۱ شهریور سال ۹۷ مانند هر سال عکاسان رسانه های استان خود را برای ثبت هنری ترین فرم ها آماده کرده بودند و هیچ یک از ما نمی دانستیم در ساعات آینده قرار است یک فاجعه تاریخی رخ دهد.
رضا خبازان افزود: لحظه به لحظه دقایق رژه ۳۱ شهریور پارسال مانند سال های گذشته یکی پس از دیگری با ادای احترام فرماندهان و مسئولان استان درمقابل جایگاه عکس شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، سپری می شد اما باز هم هیچکس نمی دانست که تروریست ها در پشت پرده خود را برای یک حمله تروریستی ناجوانمردانه آماده می کنند.
وی تصریح کرد: در میان تمامی مقامات، مسئولان و مردم، تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس از جمله سردار شهید منجزی در میدان رژه حضور داشتند و خود را برای عبور از مقابل جایگاه ویژه آماده می‌ کردند اما حالات چهره این شهید والامقام گویای یک دلتنگی غریبانه بود.
خبازان افزود: شاید در این مواقع است که می‌توانیم جایگاه شهدا را از مردم عادی جدا کنیم چراکه آنها خیلی سال ها پیش از جان گذشتند و لحظه لحظه جان دادن یاران و همرزمان خود را از نزدیک مشاهده کردند و شهادت را از سال‌ها با خود به دوش کشیدند.

ماندگارترین فرم زندگی خود را قبل از شهادت شهید منجزی ثبت کردم
این عکاس اظهار داشت: لحظه عبور شهید منجزی از مقابل جایگاه با ویلچر و در دست داشتن عکس یکی از شهدای والا مقام، صحنه غرورآفرینی را برای شکار عکاسان به وجود آورد تا جایی که برای ثبت این لحظه به صورت کامل روی زمین نشستم و شاید ماندگار ترین فرم زندگی خود را دقایقی قبل از شهادت شهید منجزی به ثبت رساندم.
وی افزود: شهید منجزی به همراه تعداد دیگری از جانبازان دوران دفاع مقدس با هدایت شهید زنگنه یکی از پاسداران رشید سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ازمقابل جایگاه عبور کردند و تنها دقایقی از عبور آنها از مقابل جایگاه نگذشته بود که تیراندازی آغاز شد.
خبازان ادامه داد: لحظه عبور غرورآفرین یگان های پیاده نظام سپاه به یکباره جایگاه رژه به میدان جنگ تبدیل شد؛ صدای شلیک گلوله از هر طرف شیرازه رژه را از هم پاشید و حاضران در میدان روی زمین دراز کشیدند و پناه گرفتند.
عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: تا دقایقی پس از تیراندازی هیچکس نمی دانست که چه اتفاقی رخ داده اما رسالت کاری ما به عنوان عکاس باعث شد دوربین خود را با وجود تمامی خطرهای احتمالی به زمین نگذاریم تا این جنایت بزرگ را در تاریخ ثبت کنیم.
خبازان ادامه داد: شاید ثبت تصویر بدن نیمه جان محمد طاها کودک چهار ساله و کوچکترین قربانی این جنایت تاریخی بر دستان یکی از رژه روندگان، تلخ‌ترین صحنه زندگی برای یک عکاس بود که به رغم تمامی غم و اندوهی که چهره ما را فرا گرفته بود، عکسی از این صحنه گرفتم تا سندی باشد برای جنایت های آنهایی که سینه چاک حقوق بشر و بخصوص قانون حمایت از کودکان در جهان هستند و خود هزینه های جاری تروریسم را فراهم می‌کنند.
وی بیان کرد: پس از این صحنه دردناک مشاهده پیکر به خون غلتیده شهید منجزی در کنار ویلچرش داغ این مصیبت را بیشتر کرد آن زمان بود که فهمیدیم این جنایتکاران تکفیری چه بر سر ما آوردند.
عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این شهدا با خدا معامله کردند و زمینی نبودند و بی شک بی صبرانه در انتظار شهادت بودند.
خبازان افزود: تمامی هموطنانی که در حادثه رژه ۳۱ شهریور پارسال به درجه رفیع شهادت نائل شدند، به جا انتخاب شده بودند چراکه در روز پیش از رژه دست نوشته هایی از خود به جا گذاشته بودند که گویی به آنها الهام شده بود به سوی محبوب خود می روند.
وی اظهار داشت: هدف قرار دادن مواضع گروه های تکفیری توسط سپاه پاسداران تنها مرهم زخم‌های ملت شریف ایران و  بخصوص خانواده این شهدای والامقام پس از رژه ۳۱ شهریور بود که دل هر ایرانی را شاد کرد.
عکاس خبرگزاری ایرنا افزود: حفظ انقلاب و آرمان های شهدا بی شک هزینه‌های سنگینی برای کشور ما به همراه دارد اما اتحاد و همبستگی ملی و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این انقلاب را در برابر تمام توطئه های دشمنان قسم خورده نظام بیمه کرده است.

شهید منجزی گره گشای مردم بود
برادر سردار شهید منجزی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به خصوصیات این شهید گرانقدر اشاره کرد و گفت: شهید منجزی گره گشای مشکلات مردم بود و اتحاد و همبستگی مردم او را خوشحال می کرد.
حسن منجزی افزود: شهید منجزی همیشه آرزوی شهادت داشت و همیشه از مادر می خواست برای شهادتش دعا کند.
وی اضافه کرد: برادرم قبل از اینکه به شهادت برسد قلب مردم را به دست آورد، دستی نداشت اما دستگیر مردم بود و پاهی نداشت ولی ستون مردم بود.
برادر سردار شهید منجزی ادامه داد: حاج حسین منجزی در سال ۱۳۶۲ با ورود به سپاه در نیروی دریایی مشغول به کار شد و درسال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت به درجه جانبازی رسید.

وی با بیان اینکه شهید منجزی با رتبه ۲۱ ارتشبدی بازنشسته شد، گفت: این شهید گرانقدر سوم خرداد ۱۳۴۳ مصادف با روز عاشورا به دنیا آمد و در روز دوازدهم محرم پارسال در حمله تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
منجزی با بیان اینکه سه تیر در حمله تروریستی سه تیر به ناحیه راست سینه، قلب و سر این شهید اصابت کرد، افزود: پارسال در کنگره امام سجاد(ع) استان هرمزگان در بین ۳۰ کشور، سردار شهیدحسین منجزی به عنوان شهید شاخص سال بین المللی معرفی شد.

برادر شهید منجزی به نقل از سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: شهید منجزی نخستین کسی بود که مدرک متخصص راهدار دریایی کشور را کسب کرد.
وی در پایان با بیان اینکه شهید منجزی مشوق تحصیل فرزندان خود و دیگران بود، افزود: این شهید والامقام پنج فرزند پسر و دختر دارد که سه دختر آن دارای مدارک دکترای کامپیوتر، دکترای داروسازی و پزشک عمومی و ۲ پسر دارای مدارک مهندسی برق و کارشناسی حسابداری هستند.
جانباز شهید سردار حاج حسین منجزی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس از روستای بدیل از توابع بخش عقیلی شهرستان گتوند ۳۱ شهریورماه پارسال در حمله تروریستی به محل برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز به شهادت رسید.
مردم شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان ۳۴۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، همچنین این شهرستان میزبان پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام است.