به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان که امروز ۱۵مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از جلسه بعدی این قرارگاه، فرمانداران باید همه گزارشات مربوط به خسارت، وضعیت بازسازی مناطق خود و کل کار دستگاه‌های اجرایی را ارائه دهند و به همه جزییات منطقه خود تسلط داشته باشند.
وی با بیان اینکه کار اصلی استان سیل است و باید به این مساله توجه ویژه شود، افزود: سایر مسایل در اولویت‌های بعدی هستند و از این رو کار اصلی مسولان استان توجه به مساله سیل و حل مشکلات در این زمینه است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون که دولت پای کار آمده و درحال هزینه‌کرد در مناطق سیل‌زده است، مسولان استان نیز باید تلاش کنند تا بیشترین رضایت در میان مردم ایجاد شود.
شریعتی عنوان کرد: فرمانداران باید در جریان ریز مسایل و مشکلات منطقه خود باشند و بتوانند آن‌ها را گزارش دهند. احساس می‌شود که برخی از فرمانداران با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی در حال کار در مناطق هستند، خود را کنار کشیده‌اند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی پرداخت خسارت‌ها را آغاز کرده اما این کار را باید سرعت ببخشد و پرداخت‌ها با سرعت بیشتری به کشاورزان آسیب‌دیده از سیلاب اخیر انجام شود.
استاندار خوزستان گفت: اینکه مردم تا کنون صبر کرده‌اند به دلیل آن بوده که مشغول کشت تابستانه بوده‌اند و در این زمینه با دولت همراهی کرده‌اند اما باید خسارت‌های آن‌ها را زودتر پرداخت کنیم.
شریعتی عنوان کرد: مردم برای پرداخت خسارت‌های کشاورزی تحمل کرده‌اند اما سازمان جهاد کشاورزی نیز باید با سرعت بیشتری روند پرداخت خسارت‌ها را دنبال کند زیرا این مساله ممکن است تبعات سیاسی و اجتماعی به همراه داشته باشد.

وی گفت: دستگاهای اجرایی استان در بحث احداث و ترمیم سیل‌بندها ورود کنند و پای کار بیایند و کار را در این زمینه آغاز کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این شرایط نمی‌توانیم منتظر اعتبارات بمانیم و باید همه پای کار بیایند و سیل‌بندها را ایمن کنند و در صورتی که اعتبار آمد قطعا به دستگاه اعتبارات پرداخت خواهد شد.