به گزارش خوزپرس از رامهرمز، موسی ممبینی روز سه شنبه در حاشیه شورای اداری شهرستان رامهرمز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان بعد از دزفول به عنوان قطب تولید مرغ در استان مطرح است، گفت: اجازه نمی دهیم عنان کار در دستان عده ای سودجو قرار بگیرد تا با ایجاد نوسانات مخرب قیمتی، بیش از این سبد خانوار مردم را تحت تاثیر قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه های مرغ در سطح شهرستان رامهرمز دارای واحدهای صنفی و مغازه نیز هستند، گفت: برخی از آنها از این طریق سعی در تاثیر گذاری بر قیمت ها دارند که این امر حتما با برخورد مردم همراه خواهد بود.

مافیای مرغ حتما با همکاری مردم زمین گیر می شود

نماینده عالی دولت در رامهرمز  خاطرنشان کرد: اینکه مردم شهرستان چند روز مرغ کمتری مصرف کنند، مشکلی را ایجاد نمی کند اما اینکه این محصول پروتئینی چند روز بیشتر در انبار کشتارگاه ها بماند باعث ضرر و زیان مافیای مرغ می شود.

وی ادامه داد: شگردهای برخی کشتارگاه ها برای افزایش قیمت باعث ایجاد موجی از نفوذ مافیای مرغ در بازار شده که به قطع با همکاری مردم زمینگیر خواهند شد.

ممبینی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از اخلال در بازار مرغ از سوی شورای تامین شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مافیای مرغ در رامهرمز باید توجه داشته باشد و قبل از اینکه مردم وارد عمل شوند، دست از گرانفروشی بردارند.

رئیس شورای تامین شهرستان رامهرمز یادآور شد: جزییات بیشتر در خصوص اقدامات برای تحریم خرید مرغ، در آینده با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مانور نظارت بر قیمت مرغ کشتار روز عرضه شده در بازار خوزستان از پنجم مرداد با همکاری دستگاه های عضو تنظیم بازار در این استان آغاز شده و تا امروز ادامه داشت.

قیمت هر کیلو گرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان ۱۲۹ هزار ریال، و قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل درب مرغداری ۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال، و درب کشتارگاه ۱۲۰ هزار ریال مصوب شده است.

هم اکنون مرغ کشتار روز در بازار شهرستان رامهرمز هر کیلوگرم حدود ۱۵۰ هزار ریال به فروش می رسد.