به گزارش خوزپرس از اهواز، در زمانی نه چندان دور دیوارهای رنگا رنگی به اسم دیوار مهربانی برای نخستین بار در تهران شکل گرفتند و مشهور شدند و رفته رفته این دیوارها در همه شهرها معروف شدند.
برخی از مردم در آن زمان لباس‌هایشان را روی این دیوارهای رنگی می‌گذاشتند و بعضی هم که به لباس احتیاج داشتند آن ها را برمیداشتند، جنبشی که به‌سرعت همه‌گیر شد و رسانه‌های بین‌المللی هم آن را بازتاب دادند تا جایی که تارنمای روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» در کنار یک گزارش تصویری از این دیوارها نوشت: «بخش‌هایی از دیوارهای شهرهای مختلف ایران به نیازمندان اختصاص یافته است.»
گرچه حالا دیگر از آن دیوارهای رنگارنگ خبری نیست و حتی رنگ دیوارها را هم با حلال رنگ شستند و آن را به خاطره ها پیوند زدند اما مهربانی در دل بعضی از انسان ها همچنان پررنگ باقی مانده است.
مسئولان یک سالن زیبایی در یکی از مناطق اهواز رسم قشنگ‌تری به راه انداخته‌ اند و به مناسبت میلاد امام مهربانی‌ها هزینه لباس عروس و آرایشگاه ۲۲ نوعروس نیازمند را تقبل کرده اند.
*زنجیره زیبایی مهر*
ابتسام الباجی نائب رئیس اول اتحادیه صنف آرایشگاه زنانه اهواز در این باره می‌گوید: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و با هدف ترویج فرهنگ مساعدت و یاری رسانی به زوج‌های جوان یکی از آرایشگاه‌های درجه یک اهواز هزینه آرایش و لباس عروس ۲۲ نو عروس نیازمند را تقبل کرده و این دو امتیاز را به صورت رایگان در اختیار نوعروسان قرار داده است.
وی با بیان اینکه چنین اقدام خیرخواهانه‌ای برای اولین بار در این سطح وسیع در اهواز انجام شده است، می افزاید: در گذشته برخی از آرایشگاه ها نیز هزینه آرایش تعداد محدودی از نوعروسان نیازمند را تقبل کرده بودند ولی تا کنون در این حجم از تعداد چنین اتفاق پسندیده ای رخ نداده بود از این رو امیدوارم دیگر سالن‌های زیبایی نیز از این اقدام الگوبرداری کنند و آنان نیز این چرخه محبت را به گردش درآورند تا قطع کننده “زنجیره زیبایی مهر” نباشند.
الباجی معتقد است که رخ داد چنین اتفاقات زیبا و دوست داشتنی در سطح اهواز می‌تواند بیش از پیش نگاه زنان جامعه را به “فرهنگ یاری رسانی” معطوف کند.
او ادامه می‌دهد: ایده اعطای لباس‌ و آرایش عروس به نوعروسان نیازمند ایده تازه‌ای است و شاید مثل دیوارهای مهربانی در بوق و کرنا نشود اما موسسات خیریه از آن استقبال کردند و در قدم اول به کمک «آرایشگاه تیکا» این اقدام شایسته در اهواز انجام شد.
وقتی صحبت از لباس عروس و گریم رایگان می‌شود، لباس‌های ارزان و کهنه و گریم‌های ساده نخستین تصویری است که به ذهن می‌رسد اما الباجی در این باره می‌گوید: گریم و لباسی که قرار بود به صورت رایگان در اختیار نوعروسان نیازمند قرار بگیرد هر دو در بهترین درجه و کیفیت بوده است.
 وی می‌گوید: جهت ترویج مهربانی و تقسیم داشته‌هایمان و تبدیل رویای دست‌نیافتنی دختران آبرومند سرزمینمان امیدوارم همه سالن‌ها به اندازه توان خود در این زمینه گام بردارند تا بتوانیم بخشی از هزینه‌های مراسم ازدواج نیازمندان و حتی جوانان سیل زده را تأمین کنیم.
*پیشگام باشیم*
الهام صالحی مدیر و موسس مجموعه زیبایی تیکا
نیز درباره هدف از اجرای این برنامه می گوید: مشارکت در انتشار شادی و حال خوش دیگران از اهداف اصلی ما بوده و نیز اینکه همه ما همواره به یاد داشته باشیم که باید از امکانات و ظرفیت هایمان به آنهایی که کم برخوردارترند، خیر برسانیم.
وی می افزاید: پرداختن به مسئولیت های اجتماعی و اقدامات خیرخواهانه، یکی از ارکان هلدینگ زیبایی تیکاست و مصرانه این اقدامات را پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه اقدامات خیرخواهانه جدید پیشگام خواهیم بود، یادآور می شود: ما همچنان همکاری خود را با مراکز یا نهادهای شناخته فعلی ادامه خواهیم داد و در صورتی که اقدامات موثر دیگری نیز پیشنهاد شود، همراه خواهیم بود.
انتهای پیام/