به گزارش خوزپرس از اهواز، اقبال محمدیان با انتقاد از تعلل آموزش و پرورش در تدوین تنظیم آیین نامه اجرایی تغییر وضعیت معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: با توجه به تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دولت متاسفانه روند تنظیم آیین نامه اجرایی طرح مذکور رضایتبخش نیست و معلمان از این بابت اظهار نارضایتی می‌‎کنند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: ضروریست با توجه به انتظار معلمان عزیز حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نسبت به تغییر وضعیت استخدامی خود تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدام شود.

وی با بیان این تذکر که سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش قویا باید نسبت به تسریع در آیین نامه اجرایی طرح فوق اقدام عاجل به عمل آید، یادآور شد: کمیته‌‎ای برای تدوین و تنظیم این آیین نامه در دولت تشکیل شده که کار به کندی پیش می‎برد و رئیس جمهور باید به این کمیته تذکر لازم را بدهد.

محمدیان اضافه کرد: بر اساس این مصوبه مجلس کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون مورد اشاره شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‎ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی به استخدام در آیند که پروسه خود زمان بر است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به آن اقدام شود.

 

بار مالی طرح از چه محلی تأمین می‌شود

این نماینده مردم در مجلس درباره اینکه بار مالی این طرح از چه محلی تأمین می‌‎شود، یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی های تبدیل وضعیت شده در این قانون، در بودجه سنواتی تأمین می شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: مسئولان وعده آماده شدن آیین نامه اجرایی تغییر وضعیت معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا تیرماه را داده بودند که امیدواریم این مهم تا پایان تیرماه محقق شود و معلمان زحمتکش از این وضعیت بلاتکلیفی خارج شوند.