به گزارش خوزپرس از اهواز، علی جمالپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه ریزی این نهاد برای توزیع ۱۰ هزار بسته، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی گروه‌های جهادی این بسته‌ها در سطح مناطق سیل زده همچنان در حال توزیع هستند.

وی ادامه داد: در مرحله اول توزیع، این بسته‌ها شامل اقلام یخچال، فروش، اجاق گاز، سرویس ملامین، سرویس قابلمه، ۲ تخته پتو بودند که در روستاهای سیل زده شوش، حمیدیه، باوی، کارون، سوسنگرد و شوشتر توزیع شدند.

مسئول گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان خوزستان خاطرنشان کرد: مجموع کالاهای توزیع شده شامل ۲۱ هزار قلم کالا و سه هزار بسته حمایتی است.

جمالپور با بیان اینکه مابقی اقلام به مرور همزمان با روند معرفی از سوی استانداری و صحت سنجی ها در حال انجام است، گفت: شادگان و شوش تنها شهرستان‌های باقی مانده در توزیع مرحله اول بسته‌های حمایتی هستند که بعد از تکمیل معرفی نامه افراد، کار توزیع در این مناطق نیز آغاز می‌شود.

مرحله دوم توزیع بسته‌ها مختص افراد جامانده

وی با بیان اینکه مرحله دوم توزیع کالاها شامل افراد جامانده هستند، گفت: در شهرستان شوشتر یکهزار بسته توزیع شده که نزدیک به ۵۰۰ خانوار دیگر باقی مانده اند.

مسئول گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان خوزستان با اشاره اینکه در سوسنگرد ۹۳۰ نفر این بسته‌ها را دریافت کرده اند، تصریح کرد: در مرحله دوم تعداد ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار در این منطقه اقلام خود را دریافت خواهند کرد.

جمالپور یادآور شد: همچنین در شهرستان‌های حمیدیه، کارون و باوی به ترتیب ۴۷۰، ۱۵۳ و ۲۴۲ بسته بین خانواده‌هایی که در جریان سیل لوازم زندگی آنها آسیب دیده، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این بسته‌ها ویژه سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد است، تصریح کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان خوزستان جهیزیه زوج‌هایی که در مناطق سیل زده هستند را در قالب بسته‌های یادشده تأمین کرده است.

مسئول گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان خوزستان همچنین از آغاز توزیع بسته‌های حمایتی ویژه روستاییان بخش مرکزی شهرستان اهواز در منطقه بامدژ خبر داد.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون در بهار امسال، ۲۱ شهرستان را در خوزستان تحت تأثیر قرار داد و ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند.

طبق گزارش جمعیت هلال احمر خوزستان، به ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر در استان (بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار) امدادرسانی شده است.