به گزارش خوزپرس به نقل از  ایرنا یکی از این شلتوک کاران که خواست نامش در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حدود یک هفته است که با مشکل کمبود آب برای آبیاری زمین‌های شلتوک کاری خود روبه رو هستیم.

وی گفت: با اعلام استانداری خوزستان مبنی بر رفع ممنوعیت کشت و تأمین آب کشاورزی، در کشت تابستانه شلتوک کاشتیم و انتظار داریم در تأمین آب به کشاورزان کمک شود.

این شلتوک کار ادامه داد: از فرمانداری شوشتر هیچکس پاسخگو نبود و ما را برای حل این مشکل به سازمان آب و برق خوزستان ارجاع دادند.

بخشدار میان آب از توابع شهرستان شوشتر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تا ظهر امروز مشکل تأمین آب شلتوک کاران روستاهای عرب حسن و عرب اسد با تصمیماتی که گرفته شده حل خواهد شد.

محمد فتحی نژاد بیان کرد: روستاهای عرب حسن و عرب اسد در پایین دست این شهرستان قرار دارند و برداشت غیر اصولی آب توسط کشاورزان در بالادست و رعایت نکردن نوبت برداشت آب، کشاورزان در پایین دست را با مشکل کمبود آب روبه رو می‌کند.

وی گفت: کشاورزان این منطقه از کانال‌هایی که از رودخانه کارون آبگیری می‌شوند برداشت می‌کنند و بیشتر کشاورزانی که از کانال‌های فرعی، آب برداشت می‌کنند با مشکل آب روبه رو شده‌اند.

گفتنی است؛ در یک هفته اخیر نیز تعدادی از شلتوک کاران شهرستان هویزه که از رودخانه کرخه نور برای آبیاری زمین‌های خود آب برداشت می‌کنند به دلیل خشک شدن این رودخانه تجمع و خواستار تأمین آب کشاورزی شده اند.

روستاهای عرب اسد و عرب حسن از توابع بخش میان آب شهرستان شوشتر در شمال خوزستان واقع هستند. بیشتر مردم این روستاها شغل کشاورزی و دامداری دارند و از رودخانه کارون برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.