به گزارش خبرنگار خوزپرس از لالی؛ همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه علیمحمدی دادستان و حاجی پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از ساخت و ساز های غیرقانونی صورت گرفته در منطقه جنگلی باباروزبهان بازدید کردند.
در این بازدید شاپور حاجی پور رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری لالی گزارشی از عملکرد این اداره در چگونگی برخورد با ساخت و ساز های غیرقانونی ارائه کرد.
حاجی پور اظهار کرد؛ در حال حاضر ۱۵ پرونده به محاکم قضائی ارسال شد که ۸ فقره در دادگاه بدوی و تجدید نظر استان در حال رسیدگی می باشند، همچنین ۵ فقره از پرونده ها منجر به صدور رای بر علیه متصرفین گردیده که در مرحله ی اجرای احکام می باشند.دو فقره احکام صادره اجرا شد و از متصرفین رفع تصرف و خلع ید بعمل آمده است.
حاجی پور تصریح کرد؛ به استناد به  متن قانونی ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و همچنین ماده ۵۳ که هر گونه ساخت و ساز و تصرف غیرمجاز در اراضی ملی جرم و متخلف به مراجع قانونی معرفی می شود، خواستار همکاری و مساعدت کامل دستگاه قضا با اداره منابع طبیعی شهرستان جهت برخورد قاطع و قانونی با متخلفین و خارج از نوبت رسیدگی شوند.
در پایان علیمحمدی دادستان آمادگی کامل دستگاه قضائی از شهرستان جهت برخورد قاطع با متصرفین و متخلفین اراضی ملی و همچنین اجرای احکام صادره را اعلام کرد .
شایان ذکر است؛ منطقه جنگلی باباروزبهان با مساحتی بالغ بر ۳/۱۴۶ هکتار اراضی ملی دارای درختان همده بلوط، کلخونگ، بنه و … بوده و از جاذبه های گردشگری شهرستان است.
خبرنگار ناهید رضایی