به گزارش خوزپرس از اهواز، همایون یوسفی شامگاه شنبه در نشست خبری در سرسرای جمعیت هلال احمر خوزستان در اهواز بیان کرد: لایروبی رودخانه کارون یکی از مطالبات به حق مردم است که با رایزنی که با یک هیات هلندی انجام گرفته تا یکشنبه هفته جاری کارهای مطالعاتی در خصوص لایروبی این رودخانه انجام، و روز دوشنبه نیز نشستی در وزارت نیرو با حضور این هیات برگزار می‌شود تا در این خصوص رایزنی شود.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌های دولت برای لایروبی رودخانه کارون استفاده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فلرهای نفتی در خوزستان و مشکلاتی که برای محیط زیست آن ایجاد شده ادامه داد: وزارت نفت برای برطرف کردن این مشکل در خوزستان با سرمایه گذاری کلان در حال پیگیری است.

** شدت گرد و غبار درخوزستان به سه هزارمیکروگرم برمترمکعب کاهش یافته است

یوسفی ادامه داد: بزرگترین مشکل مردم خوزستان پدیده گرد و غبار است که همواره این موضوع مطرح می‌شد که مردم خوزستان باید خود را با گرد و غبار سازگار کنند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۵ طرحی ارایه شد که با اجرای آن میزان زیادی از گرد و غبار در خوزستان کاهش یافته و شدت آن از ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب در گذشته به سه هزار میکروگرم بر مترمکعب کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان تعداد روزهای سالم در این استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

** استاندار خوزستان در استان خواهد ماند

یوسفی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی پیرامون تغییر استاندار خوزستان منتشر شده بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که دارم ” غلامرضا شریعتی” همچنان در پست و جایگاه خود در خوزستان برای خدمت به مردم خواهد ماند.

وی گفت: نمایندگان هیچ‌گونه دخالتی در انتصابات در خوزستان ندارند.

** هیچ بیماری دربین سیل زدگان خوزستان شایع نشد

یوسفی گفت: در سیلاب اخیر هیچ‌گونه بیماری خاصی در بین مردم سیل زده شایع نشد.

وی ادامه داد: مقرر شده که کمک بدون عوض و تسهیلاتی با بهره کم به مردم سیل زده پرداخت، و نیز سیمان برای ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده از سیلاب اخیر توسط بنیاد مستضعفان تامین شود.

وی افزود: خسارت ۱۴۶ هزار واحد مسکونی که پیش از سیل در خوزستان بیمه شده، و در این سیلاب دچار آسیب شدند توسط بیمه در حال پرداخت است و پکیج‌هایی نیز از سوی بنیاد برکت به این افراد تحویل داده می‌شود.

** نحوه پرداخت خسارت به ورزشگاه فولاد اهواز مشخص نیست

یوسفی با اشاره به خسارت‌هایی که به ورزشگاه فولاد اهواز در بازی تیم‌های پرسپولیس و داماش وارد شد ادامه داد: هنوز مشخص نشده که چه ارگان و یا دستگاهی باید این خسارت‌ها پرداخت کند.

وی افزود: گزارش اتفاقات بازی تیم‌های پرسپولیس و داماش در وزارت ورزش و کمیسیون ورزشی مطرح شده و در حال پیگیری است.

وی گفت: این هفته وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال را به کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی دعوت می‌کنیم.

** تبدیل وضعیت تمامی مربیان پیش دبستانی تا سال ۱۴۰۰

وی گفت: در مرداد ۹۷ قانونی مصوب شد که دولت تا سال ۱۴۰۰ باید مربیان پیش دبستانی‌ها را به حق التدریس تبدیل وضعیت کند که آیین نامه آن نیز به تایید سازمان امور استخدامی رسیده است و اجرای آن الزامی است.

** بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه بیمارستانی در خوزستان

این نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ۴۶ سال گذشته حتی یک بیمارستان در اهواز احداث نشده بود ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۱۱ پروژه بیمارستانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی گفت: بیمارستان سوانح سوختگی، بیمارستان طالقانی، بیمارستان ابوذر از جمله بیمارستان‌هایی هستند که در این مدت در اهواز به بهره برداری رسیدند.

یوسفی ادامه داد: ساخت بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی اهواز نیز در حال پیگیری است و مجوز آن از شورای اقتصادی گرفته شده و امید از سال ۹۸ عملیات اجرایی آن آغاز شود که امید است با بهره برداری از پروژه‌های بیمارستانی مشکلات بهداشت و درمان خوزستان به حداقل برسد.

** مشکل کیفیت آب شرب اهواز سال ۹۸ برطرف می‌شود

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات خوزستان در بخش آب و فاضلاب است که در بخش تامین آب شرب با کیفیت، با تکمیل پروژه غدیر در سال ۹۸ مشکل کیفیت آب اهواز نیز برطرف می‌شود.

این نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص فاضلاب نیز از فروردین ۹۶ توسط هیات دولت مبلغ ۲۹۰ هزار میلیارد ریال برای آب و فاضلاب و برق خوزستان اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: تصفیه خانه شرق اهواز در سال ۹۷ به بهره برداری رسید که پس از نصب کلکتورها از ورود فاضلاب به رودخانه کارون که یکی از مشکلات قدیمی است ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

یوسفی ادامه داد: پیمانکاران پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز مشخص شده و امید است منابع مالی آن تامین شود تا در سال ۹۸ ساخت این پروژه آغاز شود.

این نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۸۵ پروژه فاضلاب در نقاط مختلف اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در سه سال گذشته انجام شده و با اجرای آنها بخش عمده‌ای از مشکلات فاضلاب این شهرستان‌ها برطرف می‌شود.

** رایزنی برای پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان

یوسفی افزود: دولت معتقد است که برای بازنشستگان مصوبه پرداخت حق بدی آب و هوا را نمی‌توان انجام داد اما تعدادی از نمایندگان طرحی را در مجلس نوشته‌اند که اگر تصویب شود دولت را موظف می‌کند علاوه بر شاغلان برای بازنشستگان نیز این طرح اجرا شود.

وی گفت: پرداخت حق بدی آب و هوا در سال ۹۵ تصویب شد و رقمی بین پنج تا هفت میلیون ریال به حقوق کارمندان دولت اضافه شد و اکنون بسیاری از ادارات خوزستان احکام را صادر و افزایش حقوق انجام شده است.

یوسفی بیان کرد: برخی شرکت‌ها نظیر شرکت‌های فولاد خوزستان و پتروشیمی‌ها نیز معتقدند که بخش خصوصی نمی‌تواند این مورد را اجرا کند اما با رایزنی صورت گرفته قرار شده این افزایش را در پاداش کارکنان لحاظ کنند.

** پیگیری مشکلات سپرده گذاران موسسه منحله وحدت (آرمان) و گروه ملی در خوزستان

این نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: موسسه منحله وحدت (آرمان) ۲۵۰ هزار سپرده‌گذار در خوزستان داشت که می‌توان گفت یک پنجم مردم خوزستان درگیر این موضوع بودند اما با تلاش صورت گرفته مشکل سپرده گذاران این موسسه اعتباری برطرف شد.

وی افزود: حدود ۹۸ درصد مردم مشکلشان برطرف شده و سایران نیز در حال پیگیری است.

یوسفی ادامه داد: با تلاش انجام شده از اخراج ۳۰۰ کارمند این موسسه جلوگیری شد.

این نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی درباره گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز گفت: اگر گروه ملی به بخش خصوصی سپرده می‌شد توان اداره آن را نداشتند، این شرکت با مشکلات زیادی روبه رو شد که با پیگیری انجام گرفته گروه ملی به دولت بازگشت.

وی افزود: پارسال با پیگیری انجام شده چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک ملی ایران برای سرپا نگه داشتن گروه ملی فولاد اهواز تزریق شد.

یوسفی ادامه داد: هفته گذشته با مسئولان بانک ملی ایران در خصوص گروه ملی جلسه‌ای برگزار شد و قرار شد که گروه ملی و فولاد قراردادی را برای تامین مواد اولیه منعقد کنند.

این نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به باقی ماندن سهام فولاد اکسین که حق مردم خوزستان است افزود: با تلاش انجام شده، این مطالبه به حق مردم حفظ شده است.