به گزارش خوزپرس از اهواز، عباس پاپی زاده ظهر امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد چهارم خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری مردم دزفول، در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: طی سال‌های اخیر برنامه‌های مؤثری برای معرفی روز دزفول برگزار شده که باید با کیفیت بیشتری تداوم داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین محورهای اساسی برای برنامه‌های روز چهارم خرداد، افزود: باید محتوا و خروجی برنامه‌های چهارم خرداد به نحوی باشد که نمادهای فرهنگی و اجتماعی دزفول در آنها مشخص و برجسته و از کلی گویی و پراکندگی پرهیز شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهارم خرداد باید روز وحدت، همدلی و یکپارچگی مردم دزفول با تمام کشور باشد، گفت: با توجه به شرایط موجود لازم است وحدت و همبستگی به عنوان محور تمام برنامه‌های چهارم خرداد سال جاری در دزفول تعیین و برنامه‌ها و تبلیغات بر همین اساس تنظیم و اجرا شود.

پاپی زاده با بیان اینکه اتفاقات تلخ پیرامون تابلو ورودی دزفول به وحدت شمال خوزستان ضربه وارد کرد، افزود: بنابراین در چهارم خرداد سال جاری تمامی ادارات باید برنامه‌های خود را با دستور کار مشخص و سمت و سوی محور وحدت و همبستگی اجرا کنند.

وی ادامه داد: دزفول این ظرفیت را دارد که محور امورات فرهنگی در شمال خوزستان و یا تمام استان باشد بنابراین نباید اجازه دهیم برخی حوادث و اتفاقات مانع این مهم شوند.

پاپی زاده عنوان کرد: دزفول و روز چهارم خرداد بزرگ‌تر از آن است که عده‌ای بخواهند آن را به حاشیه ببرند، دزفول به اندازه‌ای ظرفیت فرهنگی دارد که می‌تواند علاوه بر داخل کشور، با چند کشور دوست و همسایه نیز محور وحدت ایجاد کند؛ بنابراین لازم است متولیان برگزاری مراسم چهارم خرداد به دنبال اجرای برنامه‌هایی در راستای معرفی دزفول فراتر از شهرستان و در سطح ملی و بین المللی باشند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: چهارم خرداد فقط متعلق به دزفول نیست بلکه متعلق به تمام کشور است که در این میان، دزفول به عنوان نماد و سنبل مقاومت و پایداری انتخاب شده بنابراین لازم است در تمامی شهرهای استان به شکل‌های مختلف از جمله تبلیغات بصری و یا برنامه‌های اجرایی این روز گرامی داشته شود که لازم است اداره کل‌های استان در این راستا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی همچنین از تلاش در راستای تأمین یک ردیف بودجه اختصاصی و دائمی برای چهارم خرداد از طریق اعتبارات استانی خبر داد و گفت: این مهم در حال پیگیری است اما با کمک فرماندار شهرستان بودجه‌ای برای چهارم خرداد سال جاری تأمین شده که نحوه هزینه کرد آن نیز باید طی جلسه‌ای توسط ادارات مربوطه تعیین شود.

به گزارش خوزپرس، شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد .۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی در این هشت سال بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در دزفول خسارت دید.

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر دو هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر تقدیم میهن اسلامی کردند.

همچنین چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری – روز دزفول نامگذاری شده است

منبع: مهر