غلامرضا فروغی نیا در سرمقاله روزنامه صبح کارون نوشت:

در حالیکه در جریان سیلاب اخیر بسیاری از مسئولان کشور و استان غافلگیر شدند اگر همیاری عمومی و مردمی نبود ،خدا می داند چه سرنوشتی دامن استان خوزستان را می گرفت.
در این میان یک تجربه تلخ در منطقه عمومی شوشتر دو سال پیش و در مقیاسی شاید کوچکتر اتفاق افتاد که می توانست حداقل در این منطقه انتظارات را برای هوشیاری مسئولان افزون نماید اما ملاحظه شد در اینجا و بویژه در محدوده «شعیبیه» بازهم خسارات سنگینی ببار آمد .جالب اینکه پیگیری در مورد مطالبات کشاورزان از حادثه سیلاب سال۱۳۹۵ نیز بدون پاسخ باقیمانده بود.در حقیقت کشاورزان و ساکنان مناطق سیلزده با عطف به این تجربه عدم توجه کارگزاران دولت به جبران حداقل خسارات در گذشته موجب مقاومت در برابر تخلیه منازل و مزارعشان گردید.
سوال اساسی این است که مسئولیت نمایندگان دولت بویژه جناب فرماندار شوشتر در این داستان چه بوده است؟ اگر مناطقی مثل دشت آزادگان و اهواز و شادگان غافلگیری شان تا حدودی مقبول باشد غفلت در مورد حاشیه های شوشتر اساسا قابل قبول نیست و جناب استاندار خوزستان نیز باید پاسخ دهند که جناب فرماندارشان چرا نباید از تجربه دوسال قبل از آن عبرت می گرفته اند؟و غافل شده اند!
بعلاوه جناب استاندار ضمن توجه به ضعف سازمان فرمانداری شان در شوشتر باید بدانند که اگر همت والای رسانه ها بویژه در محدوده شوشتر و در امر خبر رسانی بهنگام نبود احتمالا غفلت به مرحله ای میرسید که بایستی شاهد قطع جاده اهواز به شوشتر هم می بودیم!

منبع:  اقتصاد بومی