به گزارش خوزپرس از اندیمشک فریدون حسنوند صبح امروز در مجتمع فرهنگی مقبره شهدای گمنام اندیمشک، ضمن تبریک ایام میلاد با سرسعادت میلاد امام سجاد (ع) اظهار کرد: تقدیر و تشکر از خادمین مواکب و نیروهای جهادگر را هدف از تشکیل نشست هماهنگی در مقبره شهدای گمنام اندیمشک بیان کرد.
وی وظیفه رسانه در انعکاس اخبار و وقایع حماسی خوزستان را خطیر دانست و افزود: از رسانه‌ها و دستگاهای اجرایی و جهادگران در عرصه سیلاب خوزستان و لرستان به ویژه جوانان شهرستان و استان قدردانی می‌کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان اندیمشک سال‌ها به لطف الهی در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کرده و اندیمشک یکی از پایگاه‌های مهم در ایام اربعین و پرچم‌دار خدمت به سه مرز مهران، چذابه و شلمچه است.
وی، اندیمشک را شهری که بیرق حسین‌بن‌علی (ع) را در سال‌های دفاع مقدس در دست گرفته نامید و گفت: در ایام فاطیمه و جشن‌های ملی و مذهبی اندیمشک شهری پیش‌قراول در کشور بوده و امروز نیز باید با فرهنگ غنی خویش در خدمت به هم‌استانی‌های خوزستان با تمام توان در میدان حضور داشته باشد.
حسنوند افزود: در موضع‌گیری انقلابی، اندیمشک در میدان عمل حرف اول را می‌زند و حرکت در نودوستی به مردم خوزستان و لرستان از پیش‌گامان کشور در میدان عمل بوده و تا پایان این آزمون الهی در کنار شهروندان درگیر در مناطق سیلابی خوزستان خواهد بود.
وی گفت: تمام دغدغه مسئولین و امام جمعه وحدت  و خدمت است و در این مسیر دوشادوش مردم ولایی اندیمشک صحنه‌های زیبا در عرصه خدمت خلق و تا پایان این مسیر باید تداوم داشته باشد.
نماینده مردم اندیمشک، خدمت به مردم را سعادت الهی دانست و تصریح کرد: امروز حضور مسئولین و مردم در کنار یکدیگر برای خدمت و یک کار بزرگ و حماسی لطف خداوند به شهرستان اندیمشک است.
وی راه و مسیر پیش‌روی را معبری برای رسیدن به امام حسین (ع) بیان و عنوان کرد: شاید برخی از حرف‌های ما در زرق و برق زمانه قبول نشود اما دوری ماندن و مسون ماندن از خطرات به واسطه وحدت، کمک و یاری و امتحان بزرگ الهی برای یاری رساندن به برادران، خواهران و فرزندان خوزستان که انشالله با فرهنگ غنی حسینی (ع) پیروز و سربلند فارق خواهیم آمد.
حسنوند گفت: خداوند مردم را با جان مال و فرزند آزمایش کرده و برای سیل زده‌ها که مال جان و فرزند را از دست داده آزمون الهی و ما را نیز به شکلی دیگر مورد آزمایش قرار می‌دهد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، کمک، یاری و خدمت به مناطق سیل‌زده را آزمون بزرگ الهی برای مناطق مسون مانده از سیلاب و عنوان کرد: خدمت به مردم در سیلاب یک توفیق الهی و آزمون مهم همه ما در این شرایط خطیر است و همه باید در این عرصه فارق از رنگ‌ها و جناح‌ها زیر بیرق ابا عبد الله حسین (ع) در میدان عمل حاضر شویم.
وی با تاکید بر اینکه همه باید در کنار هم و با خدمت‌گذاری مسیر را ادامه و از این فرصت برای خدمت بی‌وقفه آماده و در میدان باشیم افزود: شرایط امروز کشور با سیل عظیم در کشور و استان شرایط خاص را به‌وجود آورده و رهبر انقلاب با کلیه فرماندهان و مسئولین جلسه برگزار و روزانه گزارشات به ایشان ارائه می‌شود.
حسنوند گفت: امروز یک عده باید خدمت‌رسان به عزیزانی که تا دیروز خانه و کاشانه داشته را باید به عهده گیرند و آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان بوده و با استمرار این مسیر خدمت‌رسانی را تا پایان ادامه و از این آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون آیند و در این راه شهرستان اندیمشک باید هم‌چون سال‌های دفاع مقدس و روزهای گذشته پیش قراول باشد.
وی با اشاره به سانحه خودرو و مجروحیت جوان جهادگر اندیمشکی گفت: پای قطع شده، گردن مهره شکسته و یک پای دیگر پیوند خورده و همه این اتفاقات را فدای جان مردم دانسته و در لحظه پیگیر اخبار و وقایع بودن درس‌های بزرگ برای همه ما به همراه دارد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همه باید در دفاع از انقلاب در صحنه باشیم، افزود: یک دیوانه مجموعه کانون مهر، عشق و سازندگی که متعلق به تک تک مردم ایران اسلامی و همه مستعضفان بوده را تروریست می‌خواند و این حملات به سپاه برای ایجاد تفرقه بین سپاه و ارتش است و بداند سپاه در قلب ما و همه مستعضفان جهان است.
 وی گفت: دشمن می‌خواهد به دیگران بفهماند که اگر با سپاه ارتباط داشته باشید شما هم از گند دشمنان بشریت امان نخواهید ماند و به لطف و عنایت خداوند این اقدام دشمنان نیز راه به جایی نخواهد برد زیرا سپاه نه تنها متعلق به ایران، شیعه، سنی و اسلام است بلکه مدافع آزادگان و امید همه مستضعفان جهان و محبوب قلوب همه آزادی‌خواهان در هر گوشه از خاورمیانه و جهان است.
نماینده مردم اندیمشک با بیان اینکه به بهانه مسائل کوچک قومی و سیاسی امنیت کشور را نباید قربانی کرد، افزود: امروز بیش از گذشته تک‌تک مردم برای عبور از مشکلات انجام وظایف فردی در میدان عمل را باید به درستی نقش آفرین کند.
وی، سیلاب خوزستان و مشکلات را آزمایش چند صباحی دانست و گفت: به لطف خدا با وحدت و تکیه بر ارزش‌های ایران اسلامی و سیره اهل بیت (ع) پشت سر خواهیم گذاشت و مسیر سربلندی را با شتاب ادامه خواهیم داد.
وی با تاکید بر نقش رسانه گفت: رسانه‌های شهرستان در امر اطلاع‌رسانی  فعال بوده و با ارسال یک گزارش جهانی را تکان داده و در پوشش اخبار عملکرد مثبت نشان داده‌اند.
وی افزود: جلوه وحدت در شهرستان اندیمشک باید معرفی شود و خدمات مسئولین در شب‌هایی که ترس از سیلاب بود. تلاش و آماده‌باش نیروها و دستگاه‌ها را با رفتارهای کوچک و سیاسی نباید مخدوش شود.
حسنوند با بیان اینکه خیری که نام خویش را نمی‌خواهد بیان کند هزینه ۲۰ روز و هر روز ۶ هزار پرس غذای گرم را به عهده گرفته عنوان کرد: در این حادثه تلخ سیلاب نقاط روشن و انسان‌های بزرگ فارغ از رنگ‌ها به یاری خوزستان شتافتند که در وقت خود از آنان تشکر خواهیم کرد.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از سپاه، ارتش، دستگاه‌های دولتی، بسیج، هلال احمر، نیروهای مردمی و جهادی اظهار کرد: حجم خسارات ناشی از سیلاب بالا بوده و همه ما باید در کنار دولت، مسئولین، فرماندهان نظامی، نیروهای کشوری و لشگری به یاری شهروندان درگیر در سیلاب تا پایان راه حضور فعال در میدان داشته باشیم.
وی افزود: موکب باید در الوان ۲۴ ساعته آماده خدمت و اگر لازم باشد در نقطه دیگری با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک معین شهرستان شوش است. آمادگی خدمت را در صورت نیاز و صلاح دید مسئولین در شهرستان شوش دارا باشد و از این آمادگی نیز در صورت لزوم برخوردار هستیم.
وی با انتقاد از برخی شایعات که اسباب ترس و روهب در خوزستان را پدید آورده عنوان کرد: مردم را عده‌ای ترسانده و رسانه‌ها نباید اجازه دهند این اتفاقات تلخ و این دروغ‌پردازی شکل گیرد و مانع دروغ‌پردازی عده‌ای شوند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس، سازه سد کرخه اندیمشک را پایدار دانست و تصریح کرد: سد کرخه مشکلی نداشته و ندارد و شهروندان به شایعات در این زمینه توجه نکنند.
حسنوند گفت: سد کرخه پایدار و با مدیریت رهاسازی آب به پایین دست به دنبال کاهش میزان خسارت‌ها بوده و در زمینه سد کرخه اندیمشک جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.