به گزارش  خوزپرس از اهواز، رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: سیلاب اخیر در خوزستان اگر بی سابقه نبود اما می توان نام کم سابقه را بر آن نهاد.
وی با اشاره به این که به رغم همه مشکلات در استان خوزستان تنها برق ۹۱ روستا آن هم به خاطر رعایت نشدن نکات ایمنی برق قطع است گفت:در سایر مناطق در زمینه برق مشکلی وجود ندارد.
وزیر نیرو گفت: سازه های بزرگی مثل سد گتوند و سد کرخه برای نخستین بار در دوران بهره برداری شان به این میزان ارتفاع آب رسیدند لذا باید دستورالعمل های بهره برداری را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: آغاز فرایند کاهش خروجی سدها در دست انجام است و به استناد محاسباتی که انجام شده شرایطی پیش آمده که در یک بازه زمانی کوتاه مدت می‌توانیم مقداری از خروجی ها را به نفع کاهش فشار روی مناطق پایین دست به ویژه در مقطع اهواز کاهش دهیم و در پایان این دوره چند روزه به اتکا اطلاعات جدیدی که دریافت می‌شود محاسبات مجددی صورت بگیرد.
اردکانیان گفت: به منظور کاهش فشار بر سد کرخه براساس تصمیم وزارتخانه حجم نگهداری آب در مخزن سیمره افرایش می یابد تا با کاهش این فشار امکان کاهش خروجی از سد کرخه را داشته باشیم.
وزیر نیرو برای بررسی وضعیت سیل خوزستان، برای دومین بار در فروردین، روز دوشنبه وارد اهواز شد.
در پی بارش شدید باران در بالا دست خوزستان در فروردین امسال و رهاسازی آب از سدهای کرخه و دز ، بیشتر مناطق حاشیه ۲ رودخانه دز و کرخه درگیر سیلاب شده اند.

منبع: ایرنا