به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور مدیر عامل آبفا خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به خسارت سیل به تاسیسات آب و فاضلاب در شهر گوریه اظهار کرد: در حال حاضر پنج تانکر آب شرب سالم در شهر گوریه مستقر شده که دو تانکر در دو کمپ شهر گوریه و دو تانکر در مرکز شهر مستقر شده و یک تانکر به صورت ۲۴ ساعته  آب شرب تانکر های مستقر شده را تامین می کند.

او گفت: آبفا خوزستان تا کنون ۱۰ هزار لیتر آب معدنی در شهر گوریه توزیع کرده است و عملیات آبرسانی به شهرهای سیل زده به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود و در این شهر اصلا مشکل کمبود آب شرب بهداشتی وجود ندارد.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به نظارت دقیق بر کیفیت آب در استان خوزستان افزود: واحد های کنترل و کیفیت آب در شهرها مستقر هستند و با نظارت بهداشت کیفیت آب شرب مورد بررسی قرار می گیرد و کیفیت آب به صورت دقیق و لحظه ای بررسی می شود.

حقیقی پور با اشاره به مهمترین اولویت آبفا خوزستان اضافه کرد: خط قرمز آبفا خوزستان کیفیت آب شرب شهرهای سیل زده است و تمامی ادارات آبفا خوزستان به صورت ۲۴ ساعته در آماده باش کامل هستند.

رییس هیات مدیره شرکت آبفا خوزستان با اشاره به مانیتورینگ ستاد بحران در آبفای خوزستان بیان کرد: مرکز مانیتورینگ ستاد بحران آبفا خوزستان در شرکت به صورت ۲۴ ساعته وضعیت آبرسانی را با نظارت دقیق و به صورت آنلاین کنترل و بررسی می کند.

او ادامه داد: به منظور تامین و تضمین کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای در معرض سیل  حدود ۱۱۰ هزار لیتر آب معدنی بسته بندی توزیع شده و عملیات تحویل آب بهداشتی توسط تانکرها در شهرهای مختلف که با کاهش تولید آب مواجه بوده اند انجام شده و این امر همچنان ادامه دارد.

حقیقی پور با اشاره به برآورد اولیه خسارت به  تاسیسات آب و فاضلاب در شهرهای خوزستان خاطر نشان کرد:  سیل به تاسیسات آب و فاضلاب در خوزستان خسارات بسیار زیادی  وارد کرده است که این خسارت  بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است که برآورد اولیه خسارات در بخش تاسیسات آب بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال  و ۹۵۰ میلیارد ریال در بخش فاضلاب بوده است.