به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه زیرگذر پردیس به سپنتا که امروز (۲۶ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی جهت رشد و توسعه منطقه، تسهیل در رفت و آمد شهروندان به مناطق مختلف اهواز، توسعه متوازن مناطق، جلوگیری از انباشت ثروت در یک منطقه خاص و رشد متوازن فرهنگی آغاز شده است.
وی افزود: امیدواریم شهردار اهواز در سال ۹۸ طبق مصوبه شورای شهر نسبت به انجام ۶۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی اقدام کند.
شریعتی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای انجام کارهای توسعه‌ای جهت تسهیل ترافیک در شهر، جلوگیری از هدر رفتن سوخت و به تبع آن بهبود محیط زیست و جلوگیری از اتلاف زمان خواهد بود. امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها عقب ماندگی‌های اهواز به نسبت کلان‌شهرهای هم‌تراز خود جبران شود.
استاندار خوزستان گفت: در اهواز مشکلات جدی ساختاری وجود داشته است. پروژه‌های ملی در اهواز اجرا شده و مانع توسعه شهر شده است. شاید در کلان‌شهرهای دیگر دستگاه‌هایی با این قدرت به علت منافع بخشی خود مانع از اجرای این پروژه‌ها می‌شدند اما در اهواز این موضوع متفاوت بوده است. اگرچه شهرداران تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما امکان اینکه بتوانند دستگاه‌ها را قانع و ملزم کنند تا پروژه‌ها را تعدیل و سپس انجام دهند، نداشتند.
شریعتی بیان کرد: امیدواریم با توجیه دستگاه‌های بزرگ جهت توسعه، عمران و بهبود شرایط زندگی و رفاه در اهواز گام برداشته شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ گفت‌وگو و توجیه باید توسعه یابد، گفت: در اجرای پروژه شهید بندر معارضین چندین برابر برخی پروژه‌های دیگر بوده است اما همه دستگاه‌ها از جمله شرکت گاز، شرکت نفت و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی را توجیه و پروژه را اجرا کردیم. در اجرای دیگر پروژه‌ها نیز باید اینگونه کار شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اجرای پروژه جاده ساحلی اهواز نیز گفت: اجرای پروژه جاده ساحلی اهواز باید با جدیت دنبال شود. تلاش ما این است که ساحل اهواز را تا ملاثانی پیش ببریم و ارزش افزوده‌ای در اختیار اهواز و مناطق قرار دهیم. همچنین از ظرفیت رودخانه کارون برای توسعه خوزستان و رشد مناطق مختلف استفاده کنیم.
شریعتی با اشاره به روند اجرای پروژه‌ پل نهم، تصریح کرد: پروژه پل نهم با سرعت پیش می‌رود و اکنون احداث عرشه پل به پایان رسیده و کار در قسمت شرق آن در حال انجام است تا با بهره‌برداری از این پروژه بار ترافیکی از کیانپارس اهواز کاهش یابد.
استاندار خوزستان با اشاره به رکود پروژه ساخت مترو اهواز گفت: تنها راه نجات پروژه متروی اهواز در این شرایط، دریافت حق آلایندگی نفت است.
وی افزود: بحث حق آلایندگی حق مناطق مختلف خوزستان است. شرکت‌های نفتی باید بدانند حق آلایندگی، حق قانونی خوزستان است؛ مدتی از قانون غفلت کرده‌ایم که پیگیر آن بودیم و اکنون رای نهایی صادر شده است و همه ملزم به اجرای قانون هستند.
شریعتی گفت: اکنون هر جایی را که در اهواز می‌خواهیم توسعه دهیم مناطق نفت‌خیر عنوان می‌کند که این مناطق، مخازن ما هستند و از سوی دیگر نیز مخالف هستند که هزینه توسعه این مناطق را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: از اهتمام شورا و شهردار اهواز به کارهای زیربنایی و ساختاری تشکر می‌کنم امیدواریم چنین کارهایی با سرعت و جدیت پیش برود.

انتهای پیام