به گزارش خوزپرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا دولتشاهی جمعه شب در این خصوص اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی کشور و همچنین به منظور ارتقای ضریب ایمنی و ایجاد کشش ترافیک، محدودیت ها و ممنوعیت های عبور و مرور در محورهای پرترافیک استان از روز شنبه ۲۵ اسفندماه سال جاری تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار می گیرد.
وی افزود: عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه های استان و سایر نقاط کشور ممنوع است.
رئیس پلیس راه خوزستان همچنین در خصوص محدودیت های محوری در استان گفت:همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در کلیه محورهای برون شهری استان خوزستان ممنوع است.
وی بیان کرد: در محور پلدختر – اندیمشک و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و همچنین از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۱۴ ، ۱۵ و ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۸ ممنوع است.
دولتشاهی بیان کرد: همچنین در محور گچساران – بهبهان و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال جاری و از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۱۴ ، ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع می باشد.
وی افزود: در محور ایذه – شهرکرد و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۴ ، ۸ ، ۹ ، ۱۲ ، ۱۴ ،۱۵ و ۱۶فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع است.
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: تردد کلیه اتوبوس های کاروان راهیان نور از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا پایان روز ۱۶ فروردین ۱۳۹۸در محور ایذه – شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.
وی درخصوص محدودیت های محمولات ترافیکی نیز گفت:حمل و نقل محمولات ترافیکی که از پیش پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه پنجم فروردین ۹۸ و همچنین از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هشتم فروردین ۹۸ تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.
وی افزود: صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی نیز از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه ممنوع است اما در روزهای و پنجم تا هفتم فروردین تنها برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی و با تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور محموله صادر می شود.
وی همچنین در خصوص محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی گفت: ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۵اسفند ۹۷ تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه پنجم فروردین ۹۸ و همچنین از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هشتم فروردین ۹۸ تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸ ممنوع است.
دولتشاهی گفت: خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۹۸ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.
وی یادآور شد: در تمامی محورهای برون شهری که در ایام ذکر شده ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی (به غیر از تانکرهای ترانزیتی) و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.