به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد تقی‌زاده امروز سه‌شنبه، ۱۴ اسفندماه در جمع معلمان حق‌التدریس ناحیه ۲ و ۴ اهواز اظهار کرد: پیشبرد اهداف عالی آموزش و پرورش بدون مشارکت فعال خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی، محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای افزایش میزان مشارکت‌پذیری خانواده‌ها در مسائل تربیتی، افزود: با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به عنوان حلقه ارتباطی بین مدرسه و خانواده می‌توان خانواده‌ها راه به صورت ویژه در مسائل تربیتی دانش‌آموزان دخیل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با بیان اینکه توجه به دوره پیش دبستانی به عنوان اولویت اول برنامه توسعه آموزش و پرورش استان برکات فراوانی به همراه داشته است، خاطرنشان‌کرد: خوزستان در سال گذشته توانست از بین نیروهای توانمند شاغل در دوره پیش دبستانی بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر را به عنوان نیروی حق‌التدریس به کار گیرد، این در حالی است که ادارات کل در سراسر کشور تنها توانستند سه هزار نفر را به عنوان حق‌التدریس جذب کنند.

تقی‌زاده گفت: توجه به دوره پیش دبستانی، زمینه‌ساز کاهش آمار بازماندگی از تحصیل در خوزستان شده است. هم اکنون بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ کلاس پیش‌دبستانی وجود دارد.

وی با تاکید بر مقوله آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان، تصریح کرد: دوستی، محبت، احترام به هم نوع و قانون مداری مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که فرزندان ما باید در مدرسه فرا بگیرند. تنها از این طریق می‌توان شاهد کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان حق‌التدریس و همچنین افزایش میزان بهره‌وری این نیروهای آموزشی، در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام