سهراب گیلانی در حاشیه حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در سالن کشت و صنعت کارون در گفت و گو با خوزپرس در شوشتر اظهار کرد: هیچ وقت مخالف فروش کشت و صنعت کارون شوشتر نبوده ام و الان هم در این باره مشکلی ندارم.
وی درباره مخالفت های انجام شده در ماه های گذشته از سوی خود در جریان انتشار مزایده این مجتمع بزرگ افزود: با فروش این شرکت مشکلی ندارم با نحوه واگذاری آن مخالف بوده ام.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در ماه های گذشته به مزایده کشت و صنعت کارون مخالفت کردم، تاکید کرد: با اینکه این شرکت به یک نفر واگذار شود و همه اراضی یک شهر دست یک نفر باشند مخالف هستیم، پیشنهاد کردیم که به صورت تعاونی این شرکت واگذار شود و وزیر اقتصاد نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.
گیلانی در پاسخ به سئوال که « چه تضمینی وجود دارد که این تعاونی ها دارایی های مردم را نابود نکنند» گفت: ناظر این تعاونی ها خود تعاونی هستند، اقتصاد ایران یا دولتی است، یا تعاونی و یا خصوصی است، ما از تعاونی بودن حمایت کردیم و در این زمینه برنامه داریم.
وی خاطر نشان کرد: همه اشکالی که من به مزایده کشت و صنعت می گرفتم، این بود که بانک کشاورزی پیش از ارائه گزارش تحقیق و تفحص مزایده را منتشر کرده بود، الان دیگر منع خاصی در این باره وجود ندارد.
باید دید که در روزهای آینده جهت گیری های نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی چه خواهد بود و آیا این گزارش تحقیق و تفحص انتظارش را برآورده کرده و با شعارهای انتخاباتی وی همخوان بوده است یا خیر.
به گزارش خوزپرس از اهواز، رید کشت و صنعت کارون با برآورد قبلی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود، که در فاز نخست باید ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شد، آیا واقعا تعاونی های تشکیل شده در روزهای گذشته در شهرستان شوشتر برای منقطه دیمچه می توانند این مبلغ را برای خرید این مجتمع بزرگ تامین کنند؟ این سوالی است که برای پاسخش باید منتظر ماند و دید آیا این وعده نیز مانند مخالفت با فروش و یا واگذاری اراضی و… است یا واقعا عزمی برای این مهم وجود دارد.