به گزارش خوزپرس از اهواز، سیدمحمد مرعشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالبات انباشته مربوط به کارگاه ها و کارفرمایان شهرهای استان خوزستان ، تنگناهای زیادی برای عملی کردن تعهدات سازمانی در قبال بیمه شدگان ایجاد کرده است.
وی گفت:برای ارتقای سطح خدمات و گسترش دامنه پوشش بیمه ای نیازمند وصول به موقع مطالبات و حق بیمه از کارگاه ها هستیم.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد:با وجود همه مسایل و مشکلات سازمان متبوع ناشی از محقق نشدن درآمدها و وصول مطالبات ، اجازه ندادیم چرخه تولید و اشتغال و یا ارائه خدمات شهرداری ها به مردم متوقف شود.

بدهی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شهرداری های خوزستان به تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان گفت: از مجموع کل مطالبات معوقه ، سه هزار و ۵۰۰میلیارد ریال آن مربوط به بدهی شهرداری های استان خوزستان به تامین اجتماعی است.
به گفته وی شهرداری های آبادان و خرمشهر به تنهایی ۲ هزار میلیارد ریال و شهرداری اهواز ۱۱۰میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار هستند.
وی گفت: اگرچه شهرداری ها و سازمان تامین اجتماعی نهادهای عمومی غیردولتی هستند، ولی ماهیت کار آنان به گونه ای است که مستقیم با مردم در ارتباط هستند و عملکرد آنان تاثیر مستقیم بر رضایت مندی آحاد جامعه دارد.
مرعشی با گلایه مندی از کم توجهی برخی شهرداری های استان نسبت به بدهی معوقه خود به تامین اجتماعی اظهار داشت: برای گسترش دامنه پوشش بیمه ای نیازمند وصول به موقع مطالبات و حق بیمه از کارگاه ها هستیم و شهرداری ها باید با برنامه ریزی نسبت به پرداخت حق بیمه های جاری و معوقه اهتمام بیشتری به خرج دهند هر چند درآمد برخی شهرداری های خوزستان از منابع پایداری برخوردار نیست و نیازمند تامین منابع ملی است.

** مطالبات سه هزار و ۵۱۰میلیارد ریالی تامین اجتماعی از نیشکر هفت تپه
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان حجم مطالبات سازمان متبوع از شرکت نیشکر هفت تپه را که در ماه های اخیر با بحران های کارگری رو به رو است سه هزار و ۵۱۰میلیارد ریال عنوان کرد.
مرعشی افزود: حجم زیادی از مطالبات را تامین اجتماعی از جرایم دیرکرد و بازنشسته کردن یکهزار و ۱۷۰ کارگر شاغل در این مجموعه صنعتی در سه سال اخیر بوده است.
چندی پیش در نشستی که با حضور دادستان اهواز ، مدیران تامین اجتماعی و نیشکر هفت تپه برگزار شد بر پرداخت مطالبات معوقه نیشکر هفت تپه به تامین اجتماعی و افزایش نیافتن میزان بدهی های این شرکت تاکید شد.