به گزارش خوزپرس از اهواز، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه با مشاوران فرمانداران خوزستان در امور بانوان که امروز شنبه (یکم دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص وقوع تعرضات جنسی در برخی مناطق به ویژه در استان‌های مرزی، اظهار کرد: امیدوارم به این مساله به طور بسیار جدی رسیدگی شود. تقاضا داریم دستگاه‌های حاکمیتی و قضایی به طور کامل به این موضوع رسیدگی کنند. امنیت کودکان، نوجوانان و زنان ما از مسائل بسیار اساسی است.

وی افزود: امیدواریم به این مساله کاملا رسیدگی شود. این انتظار مردم و دولت است. در این زمینه منتظر گزارش‌های دقیق‌تر و رسیدگی قضایی هستیم. اگر در این حوزه جرمی اتفاق افتاده باشد، باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در خصوص افزایش آمار مشاهده تعرضات جنسی گفت: نمی‌توان گفت این مساله افزایش داشته است. ما گزارش مستندی مبنی بر افزایش آن نداریم اما قطعا مواردی در حال رخ دادن هستند که نیاز به رسیدگی دارد.

ابتکار درخصوص طرح گفت‌وگوی ملی و لزوم شنیده شدن صدای نسل جوان، تصریح کرد: یکی از بحث‌های ما موضوع گفت‌وگوی بین نسلی است و ضرورت دارد ما بتوانیم با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم، این ارتباط باید دوسویه باشد. باید با آن‌ها گفت‌وگو کنیم و نسل جوان باید بتواند در یک فضای سالم مطالبات خود را مطرح و انتظارات و سوال‌های خود را طرح کند.

ایسنا