به گزارش خوزپرس،  عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در همایش بررسی چگونگی اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه در سرسرای مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز اظهار کرد: این طرح تنها طرحی است در استان خوزستان که هیچ معارضی نداشته و با ۷۲ کارگاه در حال فعالیت است.
وی افزود:علت معارض نداشتن این طرح رضایتمندی کامل مردم استان برای احیائ کشاورزی استان است و همین امر نیز مسوولان استان را مصمم به اجرای کامل طرح کرده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور معاون رئیس جمهوری در خوزستان در پشتیبانی از این طرح بسیار موثر است یاد آور شد: با احتساب برخس اراضی حاشیه این طرح می توان آن را طرح ۸۰۰ هزار هکتاری عنوان کردو برای احیاء این سطح از اراضی کشاورزی استان برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد: این طرح در دولت آقای خاتمی بررسی و تایید شد و به تصویب مقام معظم رهبری رسید و در دولت جدید این طرح بصورت اساسی عملیاتی گردیده و وارد فاز اجرایی شد.
مقتدایی با بیان اینکه خوزستان سرزمینی با ظرفیت ها و قابلیتهای فراوان در همه زمینه است افزود: این همایش تلفیقی از منابع خدادادی و استعدادهای انسانی است که موجب حاصل شدن این موفقیت می شود.
استاندار خوزستان گفت: در کنار آموزش بهره برداران، این طرح در آینده نیز باید مدیریت شود تا موجب مستهلک شدن طرح نشویم.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح سالانه ۱۰ هزار نفر از بیکاران استان دارای شغل شده و از بیکاری رهایی می یابند.
طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری در سال ۷۵ و با سفر مقام معظم رهبری به تایید ایشان رسید که در قالب این طرح ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان که قابلیت تبدیل به اراضی کشاورزی را دارند احیاء می شوند.
در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین،نیمه سنگین وتخصصی و سبک در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مشغول به کار هستند.
همچنین شش هزار و ۳۰۰ نفر تا کنون در این طرح مشغول به کار شده اند.