به گزارش خوزپرس از شوششتر، در این نشست صمیمانه حضرت آیت الله سلیمانی با اشاره به آیات و روایات در دین مبین اسلام با تاکید بر اهمیت همدلی و اتحاد اقوام مختلف در شهرستان شوشتر گفت : دین مبین اسلام دین اخوت و برادری ست . دین توکل بر معبود و توصل به خاتم پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام است . دین اتحاد و همبستگی همه ی مومنین در مقابل تفرقه ها ، فتنه ها و دشمنان خدا و رسول (ص) خداست . بدون شک لازمه ی ترویج دین و شعائر الله جز در سایه ی برادری و اخوت امکان پذیر نیست . نظام جمهوری اسلامی ایران که با ایثار خون شهدا احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) شد و دستاورد حرکت عظیم مردم ، روحانیت و راس آنها امام راحل بود با اتحاد و همبستگی و وحدت کلمه بود که به پیروزی رسید و بر ماست که با تقویت این وحدت و همدلی ، نقشه های شوم دشمنان قسم خورده این انقلاب و نظام الهی را نقش برآب سازیم .

آیت الله سلیمانی در این اجتماع خطاب به مسئولان گفت : شوشتر نمونه ی بارز و الگوی مناسب همزیستی اقوام شوشتری ، بختیاری و عرب است و این اقوام ولایتمدار و همیشه در صحنه بیش از این ها لایق تکریم اند .
وی افزود : سهیم ساختن نخبگان ، متدینین و معتمدین همه ی اقوام در تصمیم گیری ها و مدیریت های شهرستان ، نه تنها مسبب خلل در امور نیست بلکه ضامن امنیت ، اقتدار و آبادانی جامعه خواهد بود.

امام جمعه شوشتر ضمن اشاره به خدمات قابل توجه مسئولین در آستانه ی چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت : در طول چهل سال عمر پر خیر و برکت این نظام مقدس و ارزشی ، گام های موثر بسیاری در مسیر خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت جامعه (در همه ی ابعاد) برداشته شد اما از آنجا که هنوز تا رسیدن به نقطه ی مطلوب فاصله داریم و کمبودها و عقب ماندگی هایی مشاهده میشود ، می طلبد تا با کشف دیگر ظرفیت های ناشناخته و البته موجود ، استفاده ی بیش از پیش از وجود نخبگان و جوانان و استخراج و بهره گیری از منابع سرشار خدادادی با رفع موانع موجود در توسعه و رفع محرمیت ها، در جهت تعالی و ترقی این شهر قدم های استوارتری برداشت .
آیت الله سلیمانی افزود :اتحاد و همبستگی در به ثمر نشاندن اهداف ، آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام حرف اول را میزند اما چراغ راه عبور از تنگنا های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و مشکلات جامعه ، ولایتمداری و اطاعت بی چون و چرا از فرامین ولایت فقیه و مقام معظم رهبری ست که بحمدالله در بین برادران شوشتری ، بختیاری و عرب ساکن در شوشتر به وضوح قابل مشاهده و لمس است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر گفت : انقلاب ما انقلابی فرهنگی ست و این نگاه فرهنگی به مسایل و پیوست های فرهنگی باید در تصمیمات و اجراییات همه ی دستگاه ها و ادارات نهادینه گردد و از آنجا که نگاه فرهنگی تنها مختص به ادارات فرهنگی نیست . مردم با هر قوم و نژاد ، متدینین ،اصناف و بازاریان ، دانشجویان و دیگر اقشار باید با نقش آفرینی بیشتر و مطلوب تر ، همگام با همه ی مسئولین دلسوز ، سنگری واحد را در مقابل هجمه ها و شبیخون های فرهنگی استکبار و در راس آنها آمریکا بسازند .

آیت الله سلیمانی امام جمعه شوشتر در ادامه یاداور شد : خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمن نیاز به قرارگاه دارد و این قرارگاه بر اساس نظر حکیمانه ی مقام معظم رهبری نماز جمعه است .
وی افزود : نهاد نماز جمعه و امام جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی و مسئول قرارگاه ، برای موفقیت در برنامه های فرهنگی ( فرهنگ عمومی ، امر به معروف ، زکات و….) نیاز به همفکری و همکاری همه متدینین و نخبگان دارند و ان شاءالله با تداوم این نشست های تاثیرگزار با اقوام ، طوایف ، نخبگان و متدینین و معتمدین دارالمومنین شوشتر ، راه را برای خدمت بیشتر به مردم و توسعه و آبادانی این شهر تاریخی مذهبی هموارتر خواهیم ساخت.

در پایان این نشست صمیمانه و در بخش پرسش و پاسخ ، برخی از حاضرین در جلسه ضمن ارایه انتقادات و پیشنهاداتی چند ، راهکارهایی در خصوص رفع مشکلات و مسائل مختلف شهرستان و بهبود امور بیان داشتند .

لازم به ذکر است پیش از این و در روز های گذشته نیز اقوام بختیاری و عرب به صورت جداگانه با حضرت آیت الله سلیمانی دیدار کرده بودند .