به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا،  فرماندار شوش در این آیین در محل کارخانه نیشکر هفت تپه گفت: ۲ ماه حقوق معوقه کارگران هفت تپه با همت استاندار خوزستان، نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین پرداخت شد.
عدنان غزی با بیان اینکه مشکل بیمه کارگران رفع شده است، افزود: مشکل طرح طبقه بندی مشاغل و شوراهای اسلامی کار از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دست بررسی است و بزودی نتیجه آن اعلام می شود.
وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات کارگران هفت تپه از هیچ تلاشی دریغ نمی شود، از کارگران خواست سر کار خود برگردند تا روند تولید کارخانه با مشکل مواجه نشود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز گفت: ظرف یک ماه آینده مشکلات کارگری از جمله طبقه بندی مشاغل، بیمه، انتخابات شورای اسلامی کار و دیگر مسایل و مشکلات نیشکر هفت تپه از جمله قرارداد کارکنان و کارگران، حق بن، حق لباس، حق غذا و تشویقی، تنبیه و تشکیل کمیته انضباطی پیگیری و به سرانجام خواهد رسید.
سیدنور محمدپور افزود: تمام مشاغل شرکت نیشکر هفت تپه سخت و زیان آور محسوب می شوند.
مدیرعامل جدید شرکت نیشکر هفت تپه نیز گفت: هفت تپه از هر چیزی دیگر برای من مهمتر است و همه بدانند این شرکت خانه دوم همه ما است.
کیومرث کاظمی افزود: مالک و مسئولان استانی و شهرستانی از من خواستند مسئولیت این شرکت را بپذیرم و با کمال میل پذیرفتم پس باید همه با هم برای رفع مشکلات کارخانه و شکوفایی آن کمک کنیم.
وی اظهار داشت: با اختیار تام مدیریت کارخانه را برعهده گرفتم و فقط در خرید و فروش این شرکت ورود نمی کنم لذا اگر کسی نمی خواهد ادامه کار دهد و کارشکنی بکند جایش در شرکت نیست.
مدیرعامل جدید شرکت نیشکر هفت تپه با بیان اینکه ۸۰ درصد کارگران شرکت از لحاظ معیشتی وضعیت خوبی ندارند، افزود: صداقت را سرلوحه اقدامات خود قرار خواهم داد و از حقوق کارگران و مدیران پشتیبانی خواهم کرد.
وی گفت: کارگران به فکر برداشت نیشکر باشند و به تامین حقوق پرسنل کمک کنند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز اظهار داشت: برداشت نیشکر در شرایط کنونی اهمیت فراوانی دارد زیرا اگر به سرانجام نرسد شرکت تا سال آینده به کما می رود.
امید بن عباس افزود: ۲ موضوع اورهال، شروع و نحوه ادامه کار و همچنین رسیدگی به مشکلات کارخانه در اولویت است.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی خوزستان، مدیران کل انتظامی استانداری و هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان و اعضای شورای تامین شهرستان در آیین معارفه مدیرعامل جدید کارخانه حضور داشند.
کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز شنبه در بیست و هفتمین روز از اعتراضات خود مقابل فرمانداری شوش حاضر شدند.