به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره راه اندازی آزمایشگاه شهرستان مسجدسلیمان برای اولین بار اظهار کرد: اولین آزمایشگاه امور کیفی شهرستان مسجد سلیمان  با اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد ریال برای ارتقای خدمات مطلوب به شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل راه اندازی شده است.

وی افزود: کیفیت آب برای ما امری ضروری است و با توجه سلامت جامعه احداث این آزمایشگاه در اولویت کاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب خوزستان قرار گرفته است.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اهمیت سلامت و آب در کوتاه ترین زمان بیان کرد: در گذشته برای این که کیفیت آب بررسی شود نمونه های آب را از این شهرستان به استان منتقل می کردیم که همین فرآیند مدت زمانی را سپری می کرد ولی با  احداث این آزمایشگاه در شهرستان مسجدسلیمان در بازه زمانی دو ساعته می توانیم از کیفیت و سلامت آب را مطمئن شویم.

وی با اشاره به تجهیزات این آزمایشگاه تصریح کرد: در این آزمایشگاه جدیدترین دستگاه‌های کدورت سنج، هدایت سنج، آب مقطرگیری، میکروسکوپ مدرن، کلونی کانتر، انکوباتور، آون، هود آزمایشگاهی و اتوکلاو غیره موجود است و بروزترین روش‌های آزمایش‌های باکتریولوژیکی انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به مهمترین اولویت شرکت عنوان کرد: خط قرمز آبفا خوزستان کیفیت آب است و یکی از مهمترین اولویت ما تأمین بهداشت آب آشامیدنی برای شهروندان است و در این آزمایشگاه آزمایش میکروبی به روش mpn، سنجش کدورت NTU آب، سنجش EC آب، آزمایش HPC، برای سنجش میزان باکتری های هیدروتراپ مخزن با شبکه انجام می شود.

وی تصریح کرد: محور اصلی فعالیت‌های شرکت آبفا خوزستان، دستیابی به افزایش کیفیت مطلوب آب و ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

حقیقی‌پور یادآور شد: کیفیت آب برای ما حیاتی است و راه‌اندازی چنین آزمایشگاه‌هایی در تمام خوزستان در دستور کار است.

مدیر عامل آبفا خوزستان در پایان گفت: در حال حاضر ۲۳ آزمایشگاه کنترل کیفی فیزیکی و شیمایی، میکروبیولوژی و بیولوژی در استان خوزستان فعال و تحت نظارت شرکت آبفا خوزستان بر بهداشت و کیفیت آب شبکه توزیع آب شهری این شرکت نظارت دارند.