به گزارش خوزپرس از اهواز، مسعود رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به تکرار خبرهای تجاوز به کودکان در کشور مساله تجاوز به کودکان را بالاترین جنایت دانست و گفت: عدم آگاهی کافی والدین از مراقبت از کودکان و آموزش به کودک در زمان آزار جنسی از علل بروز این معضل ناگوار است.

آموزش، آگاه سازی و تصویب قانون راهکار کاهش کودک آزارینماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه اغلب کودکان هیچ گونه آموزش خودمراقبتی ندیده اند، افزود: معضل آزار جنسی باید جدی گرفته شود و قربانیان نباید آن را کتمان کنند البته فرهنگ جامعه ایرانی به گونه ای است که اجازه اطلاع رسانی را نمی دهد و هنوز به آزار جنسی و افشای آن به عنوان تابو نگاه می شود در این رابطه نیاز است تابوی افشای آزار جنسی شکسته شود زیرا سکوت قربانیان و خانواده آنها به آزارهای جنسی دامن می زند.

وی آموزش، آگاه سازی و تصویب قانون را راهکار کاهش کودک آزاری دانست و ادامه داد: روش های مقابله با سوء استفاده جنسی باید به کودکان آموزش داده شود در این رابطه اگر آموزش های لازم به جامعه ارائه نشود تعداد قربانیان و متجاوزان افزایش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نهادهای حمایتی می توانند به موضوع کودک آزاری ورود کنند، گفت: قانون از کسانی که کودک آزاری ها را گزارش دهد حمایت می کند و این مهم در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان دیده شده و امکان مداخله نهادهای حمایتی برای حمایت قانونی از کودک وجود دارد.

مبتلایان به اختلال پدوفیلی به طور مداوم در کمین کودکان و نوجوانان هستند/ آموزش های خودمراقبتی به کودکان داده نشده است

مبتلایان به اختلال پدوفیلی به طور مداوم در کمین کودکان و نوجوانان هستند اما متاسفانه آموزش های خودمراقبتی به کودکان داده نشده

رضایی با یادآوری اینکه با توجه به گسترش فضای مجازی کودک آزاری ها نسبت به گذشته بیشتر اطلاع رسانی می شود، افزود: در حالی که مبتلایان به اختلال پدوفیلی به طور مداوم در کمین کودکان و نوجوانان هستند اما متاسفانه آموزش های خودمراقبتی به کودکان داده نشده و از سویی آموزش و پرورش نیز تلاش چندانی برای آموزش دانش آموزان نمی کند در این رابطه باید خانواده ها هوشیار باشند البته متجاوزان باید تحت درمان روانشناسی قرار گیرند.

اشد مجازات برای متهم کودک آزاری شوشتر در نظر گرفته شود

عضو فراکسیون امید مجلس دهم، با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید با متهم کودک آزاری شوشتر قاطعانه برخورد کند، تصریح کرد: اشد مجازات باید برای این فرد در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: خانواده هایی که درگیر کودک آزاری می شوند باید در دستگاه قضا طرح شکایت کنند تا متجاوزان گستاخ تر نشوند.

محله های فقیرنشین بیشتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محله های فقیرنشین بیشتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، تصریح کرد: بهتر است نیروی انتظامی نظارت ها را بر این محلات افزایش دهد./