به گزارش خوزپرس به نقل از  ایرنا ، غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح موزه عبرت ایران در جمع خبرنگاران همچنین شمار زائران خارجی که از مرز شلمچه به عراق سفر کرده اند را در این مدت ۲۳ هزار نفر بیان کرد و افزود: تردد زائران اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه رو به افزایش است و پیش بینی می شود در روزهای آینده با ازدحام جمعیت در این گذرگاه های مرزی مواجه شویم.
وی مرز شلمچه را یکی از بهترین مرزها در استان خوزستان از نظر تامین زیر ساخت و امکانات معرفی کرد و گفت: امروز ۳۵ هزار زائر از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه در مرزهای شلمچه و چذابه تمهیدات بسیار خوبی اندیشید شده و شرایط امنیتی، انتظامی و خدماتی بسیار مناسبی فراهم است گفت: امنیت مرز به ویژه در مرز شلمچه که یکی از بهترین مرزهای خوزستان است و به فضل خدا مشکل خاصی وجود ندارد.

** برپایی موزه عبرت در مرز شلمچه
نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با پیاده روی بزرگ زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه بر پا شد.
به گزارش ایرنا در این نمایشگاه ساختمان بازداشتگاه کمیته مشترک خرابکاری ساواک و شهربانی شبیه سازی شده و صحنه های مربوط به شکنجه زندانیان در سال های ۵۰ تا ۵۷ بازسازی شده است.
کمیته مشترک ساواک و شهربانی در سال ۱۳۱۱ به دستور رضا شاه آغاز بکار کرد و در سال ۱۳۱۶ به بهره برداری رسید.
در این نمایشگاه بوسیله ماکت و عکس صحنه های مربوط به ورود زندانیان به ساختمان بازداشتگاه و نحوه شکنجه آنها بازسازی شده است.
ساختمان اصلی این بازداشتگاه در میدان امام خمینی (ره) تهران قرار دارد و بازسازی صحنه های آن با استفاده از خاطرات زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از این بازداشتگاه مخوف، انجام شده است.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در آئین افتتاح موزه عبرت در مرز شلمچه گفت:موزه عبرت نشان دهنده شکنجه هایی است که یاران و فرزندان انقلاب برای تحقق انقلاب اسلامی متحمل شده اند.
شریعتی ادامه داد: امیدواریم قدر این انقلاب را بدانیم و برای پیشرفت و توسعه این انقلاب تلاش کنیم و قدردان سابقون و پیشگامان این مسیر باشیم.
مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
اربعین پارسال ۶۵۰ هزار زائر ایرانی و بیش از ۱۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.