به گزارش خوزپرس به نقل از خبرنگار ایرنا همایون حائری شامگاه شنبه در بازدید از روند نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک افزود: احداث و تکمیل این طرح مهم اقتصادی دارای مزیت های ارزنده ای برای منطقه است.
وی بیان کرد: امسال تابستان سخت را با همکاری برق منطقه ای خوزستان با موفقیت پشت سر گذاشتیم ولی برای سال های آینده شرایط متفاوت تر است و نیازمند برنامه ریزی و تلاش جدی در این زمینه هستیم.
معاون وزیر نیرو با قدردانی از تلاش رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابت همکاری ها در امور این وزارتخانه افزود: با توجه به قرار گرفتن در شرایط سخت کنونی و با توجه به تحریم ها و کمبودها باید طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک هرچه زودتر به نتیجه برسد.
وی تصریح کرد: وزیر ‌نیرو در سفر به اندیمشک قول دادند که این واحد در سال ۹۸ آماده بهره برداری شود لذا از اولویت های وزارت نیرو به شمار می رود.
حائری با اشاره به روند مطلوب این طرح گفت: اصل موضوع خرید توربین نیروگاه است که تهیه شده و در موضوع نقدینگی هم مشکل خاصی نداریم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید یکی از دغدغه های این کمیسیون را تامین برق دانست و اظهار داشت: تکمیل طرح های نیروگاهی باید در اولویت باشد.
فریدون حسنوند افزود: تابستان اخیر سخت ترین شرایط را در استان خوزستان شاهد بودیم و تعطیلی های استان بسیار بی سابقه بود.
وی گفت: این موضوع به هر حال سبب بروز مشکلاتی در سطح ادارات و نهادها شد که ضرورت تسریع در اجرای چنین طرح هایی را بیشتر می کند.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات متعددی با مسئولان کشوری برگزار و رییس مجلس شورای اسلامی دستوراتی به برخی کمیسیون ها برای ارائه راهکار و پیگیری رفع مشکلات داد.
وی با اشاره به موضوع نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک اظهار داشت: این طرح مهم علاوه بر داشتن مزایای تامین برق و اقتصاد در زمینه اشتغالزایی که از دغدغه های اصلی مردم اندیمشک است نیز نقش بسزایی ایفا می کند.
حسنوند افزود: اگر نگاه به اقتصاد برق باشد، شهرستان اندیمشک جایگاه ویژه ای در این خصوص دارد و باید به این شهرستان اهتمام بیشتری شود.
وی گفت: روزشمار طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان تعیین و در روند آن باید سرعت عمل بیشتری انجام شود.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان نرخ بیکاری بالایی دارد، افزود: چشم امید مردم به تسریع در روند تکمیل طرح های اشتغالزا است تا از این طریق بخشی از مشکلات برطرف شوند.
وی اظهار داشت: در سطح شهرستان به طور کامل پیگیری و تلاش لازم برای سرعت بیشتر به طرح ها انجام شده است.
فرماندار شهرستان اندیمشک نیز گفت: این شهرستان ظرفیت های مختلفی دارد که استفاده بهینه از آنها گامی مهم برای رفع مشکلات مردم است.
پیمان جهانگیری افزود: تحقق طرح های بزرگ اقتصادی شهرستان نه تنها برای رفع چالش اشتغال اندیمشک موثر است بلکه با توجه به موقعیت شهرستان برای سایر استان های همجوار نیز می تواند در بخش اقتصادی نتایج مفیدی داشته باشد.
وی بیان کرد: این طرح از طرح های شاخص شهرستان است که با سرعت عمل بیشتر و رسیدن به مرحله بهره برداری، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و اشتغال را در منطقه حل خواهد کرد.
فرماندار اندیمشک افزود: با بهره برداری از این طرح اندیمشک به عنوان قطب تولید برق نیروگاهی کشور مطرح می‌ شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در نشست جانبی این بازدید با حضور محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور، نیازهای این طرح بررسی شد.