به گزارش خوزپرس:سید عرب کاظم جعفر الجزائری گفت‌وگو با  تسنیم در خرمشهر، اظهار داشت: کشور عراق نسبت به کالاهای ایرانی در نوع، استاندارد و بهداشتی بودن آن اعتماد کامل دارد، کالایی که در جمهوری اسلامی ایران تولید و تأیید می‌شود مورد اعتماد ما است و کیفیت کالا موجب گسترش ارتباط تجاری می‌شود.

معاون استاندار بصره کشور عراق، بیان کرد: موضوع اتصال خط آهن خرمشهر به بصره بسیار برای هم استانی‌های ما در بصره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های قابل‌تقدیری در این زمینه داشته و دارد.

وی گفت: وزیر راه جمهوری اسلامی ایران مدتی پیش با وزیر راه و ترابری کشور عراق جلسه‌ای داشتند و خود به‌عنوان عضو کمیسیون پیگیری پروژه اتصال خط آهن خرمشهر به بصره در جلسه حضور داشتم.

سید عرب الجزائری، عنوان کرد: اطمینان می‌دهم که بعد از همایش بزرگ اربعین حسینی موضوع اتصال خط آهن را از طریق استانداری با جدیت دنبال کنیم همچنین احداث پل بر روی رودخانه بصره توسط جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقدامات قابل‌تقدیر است.

وی در تشریح وضعیت پروژه احداث این پل، اظهار داشت: این پل در قالب پروژه اتصال خط آهن خرمشهر به بصره است با این تفاوت که هزینه و منابع مالی آن توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود.

معاون استاندار بصره عراق همچنین با اشاره به نامناسب بودن وضعیت زیرساخت‌های پایانه مرزی بصره، افزود: پایانه‌های مرزی عراق تاکنون تحت نظر دولت مرکزی اداره و تأمین مالی می‌شد، اما بعد از تفویض صلاحیت‌های لازم به استاندار بصره، جمهوری اسلامی ایران در بهسازی زیرساخت پایانه‌های تجاری مشارکت خواهد داشت.

وی عنوان کرد: نیازهای دوجانبه ایجاب می‌کند که با همکاری و کمک‌های دوجانبه در بخش توسعه اقتصادی گام برداریم، مطمئناً پس از دریافت صلاحیت لازم از دولت مرکزی عراق با اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با اتاق بازرگانی خرمشهر منعقد شد اتفاقات خوبی را مشاهده می‌کنیم.