به گزارش خوزپرس‌،امین آیین‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خوزستان، با بیان این‌که در حال حاضر سه کانون و انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه فعالیت می‌کنند، اظهارکرد: برگزاری دوره‌های میکروکنترلر AVR و تشکیل کمیته کدنویسی و برنامه‌نویسی از فعالیت‌های این انجمن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انجمن علمی دانشجویی برق در نیمسال جاری مسابقه “طراحی مدارهای الکترونیکی توسط ICهای منطقی” و مسابقه دیگری تحت عنوان “برنامه‌نویسی میکروکنترلرهای AVR” را برگزار خواهد کرد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی هویزه ادامه‌داد: در نیمسال دوم نیز مسابقات نجات تخم‌مرغ با همکاری انجمن‌های علمی مکانیک و برق میان دانشگاه‌های دشت آزادگان برگزار خواهد شد. همچنین کنفرانس “بهینه‌سازی مهندسی برق و مکانیک ” نیز اسفندماه در دانشگاه برگزار می‌شود.

آیین‌مهر با بیان این‌که اولین دوره انتخابات انجمن‌های ورزشی و شورای صنفی دانشگاه آذرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر گروهی متشکل از دانشجویان انجمن علمی برق در مسابقات “فن‌آورد” که متولی آن دانشگاه صنعتی شریف است و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی درباره فعالیت‌های نشریات دانشجویی نیز گفت: فضای دانشگاه در فعالیت‌های علمی یک فضای باز است و در حوزه نشریات نیز تابع چارچوب‌ها، قوانین، آیین‌نامه‌های وزارتخانه و سیاستگذاری‌های آن هستیم.

مدیر دانشجویی دانشگاه صنعتی هویزه با اشاره به تازه‌تأسیس بودن انجمن‌های علمی در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته نشریات درون واحد بسیج و هر یک از انجمن‌های علمی دانشگاه تشکیل شده تا در نیمسال دوم نشریه تخصصی خود را ارایه کنند.

آیین‌مهر با اشاره به حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه‌های کارآفرین، تصریح کرد: این رویکرد در قالب راهبردهای آموزشی و پژوهشی اجرا می‌شود؛ در روش اول با برگزاری کنفرانس و ارایه مطالب جدید توسط دانشجو در کلاس درس، تبادل اطلاعات به‌روز با سایر دانشجویان انجام می‌شود و در روش دوم دانشگاه با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه به تشریح کارآفرینی و نحوه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد.