به گزارش خوزپرس از شوشتر،  حجت الاسلام شکرالله سلیمانی شامگاه سه شنبه در همایش گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دراین شهرستان اظهار داشت: ایمان به عنوان یکی از رکن های انقلاب اسلامی همواره مورد توجه دشمن بوده چرا که اگر ایمان مردم سست شود نگه داشتن دو رکن دیگر تاثیر آنچنانی ندارد.

وی افزود : هدف اصلی بحران های اخیر در بازار ارز و دلار وایجاد جنگ روانی ،تنها مسایل اقتصادی نیست بلکه دشمن ایمان و اعتقادات مردم را نیز هدف گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با اشاره به رکن دوم انقلاب اسلامی ادامه داد : نماز جمعه نقش برجسته و ممتازی در تقویت پایه های وحدت و اتحاد امت اسلامی دارد.

وی افزود: نماز جمعه سنگر دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی است و اگر این سنگر آسیب ببیند بی شک ایمان،وحدت و ولایت آسیب خواهد دید.

امام جمعه شوشتر با اشاره به پیشینه فرهنگی ومذهبی غنی این شهرستان اظهار داشت : نماز جمعه در این خطه باید به جایگاه واقعی خود برسد زیرا این شهر در مسائل دینی و مذهبی از بیشتر شهرهای استان پیشی گرفته است.

وی افزود:انتظار می رود مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای حل مشکلات مردم تعامل بیشتری با نهاد نماز جمعه داشته باشند چرا که نهاد نماز جمعه در شهرستان هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارد.

سلیمانی تصریح کرد:  بسیاری از مسئولیتهای امام جمعه مثل ریاست شورای فرهنگ عمومی و امر به معروف و زکات و ستاد عتبات و…..جایگاهی قانونی داشته و بخشی مسائل هم توقعات مردمی است لذا مدیران بخشهای مختلف باید در همکاری و تحقق اهداف این قرارگاه فرهنگی کمال همکاری را داشته باشند

پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ نخستین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‏اللَّه سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.